• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nisja

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2018
Hallo,
ik heb een overzicht waarbij ik op zoek ben naar een formule of code om alle codes te tellen per deel.
het gaat om veel data en het is niet mogelijk om cellen te selecteren daar alles door elkaar staat.
ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd. ( dit is wel minder data) maar het is dan ook een voorbeeld.

volgens mij kan dit alleen via een vba code?

Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Bijlagen

moet je het aantal keer dat C1, C2 en C3 voorkomen in de witte cellen of moeten de rode of gele cellen links ervan gesommeerd worden ?
het gaat om veel data en het is niet mogelijk om cellen te selecteren daar alles door elkaar staat.
dat maakt het ook niet gemakkelijk als uitleg !

het gaat om de aantallen in de witte cellen.
excuses als het wat onduidelijk is. Maar dank als je me kunt helpen. :)

Zoiets voor C15? Telt aantal C1 in de witte cellen voor deel 1:
Code:
=AANTAL.ALS($C$6:$C$12;"C1")+AANTAL.ALS($E$6:$E$12;"C1")+AANTAL.ALS($G$6:$G$12;"C1")
Of anders:
Code:
=SOMPRODUCT(($C$6:$C$12="C1")+($E$6:$E$12="C1")+($G$6:$G$12="C1"))
Mag je de rest zelf doen. Vereist enige handige aanpassingen gezien de opzet van je sheet.

Het helpt ook als je voortaan (handmatig) wat getallen neerzet in voorbeeldje, zodat we kunnen controleren of formules de gevraagde uitkomst geven.

Laatst bewerkt:
Dank je voor de snelle reactie.
Echter zit er een voorbeeld bestand bij.
Hoeveel komt code CW voor per deel. een formule gaat niet omdat ik veel data heb,orgineel bestand is veel data.

Maar toch bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan