• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssuh74

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Ik heb een document waarin en stijging (in %) wordt weergegeven. Echter als deze stijging/daling hoger/lager is dan 6% mag deze worden doorberekend in een nieuw kwartaal.
Het lukt mij niet om de formule in orde te krijgen.

Komt nog eens bij dat als Q1 3% stijgt/daalt en dus net mag worden doorgevoerd, maar Q2 stijgt/daalt met 4% is dat samen 7% die mag dan weer wel worden doorgevoerd.

Graag jullie hulp.

Bijlagen

Het uitblijven van reacties betekent 1 ding in mijn boek: onduidelijkheid.

Dus:
1. Kun je eens handmatig aangeven wat je waar verwacht als uitkomst? En WAAROM? -7,79% kan ik begrijpen, maar die extra regels die je hierboven beschrijft niet meteen. Laat eens een paar scenario's zien in je voorbeeld. Waar moeten "nieuwe prijzen" komen. Etc.
2. Sta je ook open voor een andere opzet van de sheet, al die samengestelde cellen en verspreide tabellen maken het gebruiksgemak er niet groter op.
3. De kwartalen zijn anders zijn jullie? Q2 = Dec, Jan en Feb? Q1 '24 = Sept, Okt, Nov?

Het gaat erom dat ik geen verhoging kan doorvoeren (contractueel) al hij binnen de bandbreedte van +/-6% ligt.
Echter als twee achtereen volgende periodes samen wel meer/minder dan 6% zijn, mag ik het wel doorvoeren.

getallenvoorbeeld graag punt 1 van post 2

geef van alle mogelijke situaties een getallen voorbeeld

Laatst bewerkt:
Oke, in het document zie je Blad1 met de externe gegevens die ingevuld worden in kolom B:E. Dat geeft een gemiddelde die een stijging of daling hebben t.o.v. het vorige kwartaal. Het percentage mag worden doorberekend bij +/-6% in de lijst (tabblad Q3). Het percentage komt in kolom H.Bekijk bijlage Percentage_20022023.xlsx

er zal dan ook minstens de prijs van de voorbije kwartalen moeten vermeld worden.hoe kan je nu zien dat het gecombineerde prijsverschil meer dan 6% is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan