• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In kolom C en D op deze regel moet het resultaat staan van: =E94/I94*K94
Klopt dat wel?

Wat is die "a", want daar moet je ook wat mee.
En in kolom J staat ook nog "gewicht"

Laatst bewerkt:
In de formule kun je zien wat er moet gebeuren als er in de betreffende cel een "a" staat.
Soms staat inderdaad in kolom J "gewicht" en geen getal. Als er geen getal staat, dan geldt: E/I*K.

Tot nu toe heeft niemand me nog kunnen helpen met de formule. Zie bovenstaande berichten en het voorbeeldbestand.
Ik hoop dat iemand me nu kan helpen.

In de formule staat niet wat er moet gebeuren als er "a" staat in E3 of F3. Ik heb nu maar aangenomen dat dan de totaalprijs naar voren moet komen als K3 een getal bevat en anders I3.

Geeft dit dan de gewenste resultaten?
Code:
=ALS(E3="";"--";ALS(E3="a";ALS($K3<>"";$K3;$I3);ALS(OF(E3="h";E3=0,5);0,5*$I3*ALS(ISGETAL($J3);$J3;1);E3/$I3*$K3)))

Bijlagen

In C3:
PHP:
=$K3*(ABS((E3="a"))+((E3="h")/2)+((E3=1)/2)+IF(ISNUMBER(E3)*(E3<>1);E3;0))

Doortrekken naar D10

@AlexCEL, jouw formule geeft inderdaad de gewenste resultaten. Heel erg bedankt! Je hebt me al eerder uitstekend geholpen. Wat mij betreft ben je op deze website de kampioen formule-oplosser!

@snb, helaas geeft jouw formule niet het gewenste resultaat, maar dat zal wel komen omdat het PHP code is. Bedankt voor je reactie!

Het is geen PHP-code, maar opgemaakt als PHP-code.
Het is niet slim in een gebied met getallen cellen met tekst "- -" te zetten. Dat vind ik ongewenste resultaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan