• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Is er een formule voor het volgende,

Ik kan in de cellen B1:F1 kan ik kiezen uit 3 soorten van een keuzelijst welke in J1:J3 staat.

In kolom A kan ik batchnummers invoeren welke d.m.v. voorwaardelijke opmaak gescheiden worden door een zwarte lijn.

Is er een formule die bijvoorbeeld alle appels optelt welke ingevuld staan die allemaal onder batch 1 vallen?

Dus bijvoorbeeld, nu heb ik 3 rijen met batchnummer 1. Daar zijn in totaal 109 appels ingevuld en 12 banaan. Kan ik middels een formule op Blad2 in cel B2 het totaal van 109 krijgen en dan in cel C2 het aantal ingevulde banaan.

En stel dat ik in dit voorbeeld de volgende wijziging toepas, in cel A5 op Blad1 verander ik het batchnummer in 1 dan wordt het totaal op Blad2 cel B2 128 appels, cel C2 12 peer en in D2 12 banaan.

Op de evt. vraag waarom er 2x appel staat, dit bestand is gemaakt als voorbeeld. i.v.m. privacy gevoelige informatie kan ik niet het originele bestand plaatsen.

Mvgr, Berry.

Bijlagen

Beste Rudi, vriendelijk bedankt voor de genomen moeite! Dit is precies wat ik nodig heb.
Mvg, Berry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan