fun_surfer
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 aug 2001
Beste allemaal, ik wil mijn nachtvergoeding automatiseren. Ik krijg een vergoeding per dag als ik niet op de zaak zelf heb gewerkt. Als ik dan ook een nacht oversta, krijg ik een vergoeding die over de 2 dagen wordt verdeeld. Nu zoek ik dus een formule waarin waarschijnlijk 'en', 'of' en 'als' gebruikt moeten worden. Ik weet alleen niet hoe ik dit toe moet passen. Als er op dag 2 'nacht' staat, moet de formule gaan kijken of er ook bij dag 1 'nacht' staat. Als dit wel zo is, dan wordt het K5 + 38,28. Als er bij 1 van de 2 'nacht' staat, wordt het K5 + 19,14. Als er bij geen van tweeën 'nacht' staat wordt het alleen K5. Het verhaal is redelijk gecompliceerd, ik hoop ook dat jullie dit begrijpen. Onderstaand een schema wat misschien iets verduidelijkt:
DAG 1 = ja -> DAG 2 = ja -> K5 + 38,28
.....................DAG 2 = nee -> K5 + 19,14
DAG 1 = nee -> DAG 2 = ja -> K5 + 19,14
........................DAG 2 = nee -> K5
Bovenstaand heb ik al met diverse formules met 'als' gebruikt, maar geen van allen werkten zo dat de formule op de beide dagen keek.
Alvast bedankt, GRTZ fun_surfer.
DAG 1 = ja -> DAG 2 = ja -> K5 + 38,28
.....................DAG 2 = nee -> K5 + 19,14
DAG 1 = nee -> DAG 2 = ja -> K5 + 19,14
........................DAG 2 = nee -> K5
Bovenstaand heb ik al met diverse formules met 'als' gebruikt, maar geen van allen werkten zo dat de formule op de beide dagen keek.
Alvast bedankt, GRTZ fun_surfer.
Laatst bewerkt: