• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formuleprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

evisita

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Hallo,

ik heb in excel een aantal cellen met verschillende kleuren (3 in totaal)
Nu zou ik een formule willen maken om het volgende te bereiken:
als de cel bv geel is, dan moet men 8 optellen
als de cel bv groen is, dan telt men 4 op
als de cel bv paars is, dan telt men 6 op.

kan iemand me hierbij helpen?

dank u

Welkom op dit forum. Kun je een voorbeeld plaatsen met handmatig aangebracht wat je wilt bereiken?

Ik kan het bestandje niet uploaden :-(
Kan ik het per mail versturen?

Heb de werkwijze iets aangepast om dit mogelijk te maken.
Zie maar of dat iets voor u kan betekenen.

Bijlagen

Dank je wel!! Ik ga het morgen op mijn werk bekijken (ik kan thuis enkel xls documenten openen)

Ik hou je op de hoogte :-)

dank je wel voor de gewone versie.. ik heb het druk gehad en heb het pas net kunnen bekijken.. :(

Ik vind het gebruiksvriendelijk maar het enige probleem nu is dat we niet het aantal gewerkte uren kunnen invullen. Voor elke werknemer geldt een ander werkregime, dus het moet invulbaar zijn.

JA, ik weet het, ik wil veel eisen stellen aan mijn uurrooster maar ik wil er dan ook het maximum uit halen.. :)

Als je het maximum eruit wilt halen zou ik voor een totaal andere layout gaan.
In plaats van voor elke werknemer een apart bestand met 12 tabbladen zou ik gaan voor 1 tabblad voor alle maanden en alle werknemers.
In kolom A zet je bv de datums van 1-1 tm 31-12 onder elkaar
In kolom B tm ... zet je de namen met daaronder de gewerkte uren.

Dit kun je als basis blad nemen om daar alle berekeningen uit te halen.
Zo hoeft je veel minder formules te hebben die bovendien nog eenvoudiger worden.

Ik weet niet of je het zo bedoelt (oranje cellen).
Met een 'UDF' in module 1, en een 'selection_change' in het blad van toepassing.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan