• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules aanpassen aan nieuwe tijden..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Hoi,

Ik heb een bestand waarbij ik de tijden moet aanpassen maar lukt mij niet in de formule (zie tabblad data) ik krijg de tijden niet goed hij moet bijvoorbeeld van 07:00 tot 19:00 100% aangeven en nu zet hij het niet goed omdat het tot 18:00 loopt dus splitst hij de uren. In het schema ernaast (in blauwe vakje) staan de uren zoals hij moet werken en op tabblad data staat de formule maar als ik de tijden daar aanpas doet hij gek, dus mijn kennis gaat helaas niet zo ver.

Weet iemand of kan iemand voor mij dit aanpassen zodat de tijden weer kloppen in schema...?

Bijgevoegd het bestand, alvast bedankt.

Gr. RichardBekijk bijlage Werkrooster Flex.xls

Je zou de naambereiken moeten aanpassen :
Code:
P_4  =ALS(omn;ALS(beg<[B]19[/B];[B]19[/B]-MAX(beg;16);0);ALS(EN(end>16;beg<[B]19[/B]);MIN(end;[B]19[/B])-MAX(beg;16);0))/24
P_5 = =ALS(omn;24-MAX(beg;[B]19[/B]);ALS(end>[B]19[/B];MIN(end;24)-[B]19[/B];0))/24

Ik help u hopen dat het dan goed gaat. :)

Beste Cobbe,

Is helaas niet gelukt als ik iets verander geeft hij een 0 aan in de regel, getracht jou regel te plakken, lukt ook niet...

Nogmaals bestand bijgevoegd, kan iemand verandering in bestand maken, zodat hij het doet, please....?

Wat ik eigenlijk wil is dat hij de uren zelf verdeeld als ik de datum en uren invul, bijvoorbeeld 07:00 - 15:00.

Bekijk bijlage Werkrooster Flex.xls

Laatst bewerkt:
Het helpt niet als je die aanpassingen enkel doet in de commentaar-formules al je niet het naambereik zelf aanpast.

mijn kennis gaat helaas niet zo ver, maar bedankt voor de feedback.

Is er iemand die het bestand kan aanpassen zodat hij werkt...!

Alvast bedankt.

groet,
Richard

Beste Cobbe,

Op de eerste plaats onwijs bedankt voor je aanpassing in bestand, maar ik heb nog een laatste brutale vraag, is onderstaand schema aan tijden mogelijk....

07:00 - 19:00 is Weekdag 100%
19:00 - 23:00 is Weekdag 125%
23:00 - 07:00 is Weekdag 135%
19:00 - 23:00 is Zaterdagavond 150%
00:00 - 24:00 is Zondag 200%
00:00 - 24:00 is Feestdag 200%

Als ik nu een vrijdag 12-12-14 van 23:00 - 07:00 intoets zet hij 1 uur bij 100% en 7 uur bij 150%, terwijl dit eigenlijk 8 uur 135% moet zijn.

Hij ziet ook niet de zaterdagavond 150% en de zondag 200%.

Hoop dat je nog een keer bovenstaand schema erin wilt zetten zijn dus 6 in plaats van 5 formules (bestand bijgevoegd) Bekijk bijlage Werkrooster Flex 2.xls.

Alvast bedankt voor je moeite en hoop dat het lukt.

Gr. Richard

Ik zou toch maar proberen om via de maker(ontwerper) van het bestand de nodige aanpassingen te doen.

Beste Cobbe,

Helaas ken ik deze niet dan houd het op, in ieder geval bedankt voor je moeite en inzet, helemaal top!

Gr. Richard

Misschien kunnen we een nieuwe versie maken?
Welke versie van excel gebruik je? Gezien je voorbeeld vermoed ik 2007 of vroeger. Dit is van belang welke formules we moeten gebruiken.

Kan uiteraard ook alleen moet de zaterdag er nog in sn dan werkt hij, maar als er iets anders kan wat hetzelfde werkt,top ik gebruik office 2007 en hoger, Gr Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan