• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Ik het een spreadsheet gemaakt met veel formules, maar nu dient in de formules (*1000) te worden toegevoegd en bovendien kan ik de formule niet doorslepen. Nu kan ik elke cel handmatig aanpassen, want CTR+H werkt ook niet, maar misschien weet hiervoor een mooie oplossing.:d

Marloes

Met de volgende macro zou het moeten lukken (in dit geval d6 tot d19):
Code:
Sub wijzigen()

Dim intKolomBegin As Integer
Dim intKolomEinde As Integer
Dim intRijBegin As Integer
Dim intRijEinde As Integer
Dim intRijteller As Integer
Dim intKolomteller As Integer

intKolomBegin = 4
intKolomEinde = 4
intRijBegin = 6
intRijEinde = 19

For intKolomteller = intKolomBegin To intKolomEinde
    For intRijteller = intRijBegin To intRijEinde
        ActiveSheet.Range(Cells(intRijteller, intKolomteller), Cells(intRijteller, intKolomteller)).FormulaLocal = ActiveSheet.Range(Cells(intRijteller, intKolomteller), Cells(intRijteller, intKolomteller)).FormulaLocal & "*1000"
    Next

Next

Dank voor je reactie.

Betekent dit wanneer er een bijvoorbeeld ergens haakjes geplaatst moet worden dat de macro vervolgens ook weer dient te worden aangepast?

Ik begrijp uit je reactie dat aanpassingen in de formules alleen mogelijk zijn via een macro:rolleyes: Of zijn er toch nog andere mogelijkheden?

Marloes

Als de formules enigszins op mekaar lijken, kan je natuurlijk ook absolute verwijzingen gebruiken. ($ teken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan