• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules aanwezigheidslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

fraloom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen welke formules ik nodig heb bij het maken bijgevoegde afwezigheidslijst?

In rij 4 staan de dagen die onderverdeeld zijn in 2 dagdelen (ochtend en middag). In totaal worden dat dadelijk 30 of 31 dagen.

In kolom J komen de totale kosten te staan: alleen voor elke ingevulde '1' zou er € 32,50 (kosten per dagdeel) berekend moeten worden. Het max. bedrag dat berekend mag worden is € 700.

In kolom K worden de reiskosten berekend. Per dag aanwezigheid krijgt de client € 5,50
Dus er wordt eenmaal € 5,50 betaald als:
- Client is alleen in de ochtend aanwezig
- Client is alleen in de middag aanwezig
- Client is s'ochtend en s'middags (hele dag) aanwezig
Dus als (D6=1) of (E6=1) of (D6=1 en E6=1)

Wie o wie kan mij helpen?????

Zie BIJLAGE

Bekijk bijlage Test.xls

de vergoeding berekenen kan met deze formule (zie bijlage).

=
Code:
ALS((AANTAL.ALS($D6:$S6;1)*$L$2)>L1;$L$1;AANTAL.ALS($D6:$S6;1)*$L$2)

deze kan wel wat overzichtelijker gemaakt worden, als je gaat werken met hulpkolommen.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Alvast super bedankt zover!

De totale kosten worden correct berekend en mooi afgerond indien > € 700.

Waar het helaas nog niet helemaal goed gaat is met de reiskosten. Ik vermoed dat de formule hiervoor nog niet helemaal klopt wanneer er verschillende dagdelen worden ingevuld?

Ik heb het Excel sheet aangepast en alle dagen van deze maand (feb 2011) toegevoegd.

Ik hoop dat iemand nog een oplossing weet voor berekening van de reiskosten!

Groeten,
Frank

Bijlagen

Als je het systeem uit het attachment in post 3 correct toepast, geeft het nochtans plausibele resultaten.

Bijlagen

Het hoeft geen liggend streepje te zijn, maar er moet "iets" staan, anders loopt de formule verkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan