• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules ander bestand overgenomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Wie o wie weet dit?

Het is lastig te omschrijven, maar ik heb meerdere Excel bestanden open. Ik gebruik bijvoorbeeld de =CEL("bestandsnaam") formule.
Als ik in mijn bestand "2012" een bewerking uitvoer en ik ga naar me bestand "2013" blijven de resultaten staan van me "2012" bestand. Pas als ik wat bewerk in het bestand "2013" of F2 en enter krijg ik de goede resultaten op elke formule.

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen? Of juist iets moet inschakelen. Ik word er helemaal gek van, want nu geeft ie soms verkeerde resultaten in formules weer als ik overschakel.

Hoe staat de 'calculation' instelling ? (automatic of manual ?)

Op het moment dat je Excel bestanden open hebt staan dan worden bij het openen alle formules uitgevoerd.
Vanaf dat moment blijven de formules dezelfde waarde tonen omdat de waarde aan het begin in het geheugen gezet is.
Dit gebeurt alleen bij formules die info uit andere bestanden haalt, anders dan worden er teveel resources gebruikt door Excel omdat de formule dan 24/7 het betreffende bestand moet controleren op veranderingen.

@ snb: bedoel je de "werkmap berekeningen"? deze staan op automatisch

@ muchacho nl: dus dit is niet uit te schakelen of juist in te schakelen? en moet ik eigenlijk elke keer het bestand opnieuw laten berekenen.

Nu had ik het weer! Heb een screenshotje gemaakt:

Bijlagen

• probleem.JPG
    probleem.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 68
Niet dat ik weet.
Maar 1x F9 drukken in je sheet waar je naartoe terugschakelt na een aanpassing van de andere moet ook voldoende zijn.

Oke dank jullie wel voor de reacties... ik ga elke keer wel "refreshen" pffff.... :eek:

Denk wel dat er een VBA scriptje voor te maken is, hoor.
Maar programmeren is nooit mijn sterkste kant geweest :p

Het lijkt mij meer een schermverversingsprobleem.
Heb je teveel programma's openstaan ?
Of is er een interferentie met bijv. een Skype toepassing ?

Soms, maar in dit geval niet. Outlook, Verkenner, 2x Excel en I-Explorer....
Skype heb ik niet :)

Ik weet dat er in VBA een opdracht screenupdate true / false ofzo bestaat. Is dat misschien een oplossing?
Ben een beetje VBA noob :D

Laatst bewerkt:
N.a.v. een mail van het Helpmij team zal ik de status als opgelost zetten.

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan