• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules Beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiemen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Hoi

Ik wil in Exel alleen de formules beveiligen dat ze die niet meer kunnen veranderen de waardes verder moeten nog wel zijn in te voeren, en ik wil in een groot gebied dat ze maar 1 waarde kunnen invoeren maar als ik onder Data >> Valideren gaat kan ik alleen maar per cel aan geven dat ze alleen maar die waarde mogen invullen.

Alvast bedankt,

Tiemen

tiemen,
je zal het gehele blad moeten beveiligen en juist de cellen die ingevuld dienen te worden onbeveiligd laten.

je hebt in excel een keuze om je blad te beveiling. Maar eerst selecteer je je cellen die ingevuld dienen te worden en geef je met celeigenschappen aan dat deze niet beveiligd dienen te worden.
Daarna beveilig je je werkblad en voila.. het is beschermd. Nog mooier is als je ook aangeef dat de formules niet te "lezen" zijn. Zo ziet niemand welke (reken)formules je hebt gebruikt.

Succes.
btw ik kan het je helaas niet beter uitleggen, heb op dit moment geen excel op pc.

Hoi Tiemen,

Ik begrijp je niet helemaal goed,

Wil je dat ze in C18 alleen maar 14 kunnen invoeren in D18 15 en in E18 alleen 20 of zoiets of mag in het gebied C18:E18 de waarde niet meer of minder dan een bepaalde waarde bedragen?

(Cellen C18:E18 zijn puur fictief)

De formules kun je beveiligen door eerst het hele werkblad te ontdoen van beveiliging (het werkblad afblokken, Opmaak, Celeigenschappen tabblad bescherming) en vervolgens de cellen waar formules staan op de zelfde wijze blokkeren. Daarna via Extra, Beveiliging, Blad beveiligen, wachtwoord invoeren de beveiliging aan zetten.

Jeroen

Beveilgen is gelukt maar die formules verbergen niet

Hoi

De formules verbergen is nog niet gelukt waar zit dat want ik heb onder beveilgen al alles aan gevinkt maar de formule blijft zichtbaar.

Voor de rest van het beveilgen van al bedankt,

Tiemen

Hoi Tiemen,

Je bent er bijna, het verbergen van de formules vind pas plaats als het werkblad beveiligd is. Dus zet de werkbladbeveiliging aan!

Jeroen

Plak deze code via je vba editor- alt+f11 in een module.

Hierdoor wordt bij het opstarten automatisch, alle formules beveiligd, je kan ze dus niet meer wijzigen (enkel via het opheffen van je paswoord natuurlijk).

Je paswoord vul je onderaan in : (HIER UW PASWOORD!!!!)

Ik ben wel nog opzoek naar een code die alles pagina's in mijn excelbestand beveiligd, dus niet enkel de formules, ook alle cellen waarbij celeigenschappen "beveiligd" is aangeduid!

Wie kan mij helpen!

Sub SaveFormula()

On Error Resume Next

Dim i As Integer
Dim mysheet As Worksheet

Set mysheet = ActiveSheet
For i = 1 To Sheets.Count
With Sheets(i)
.Unprotect
.Select
End With
Cells.Select