• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules blijven hetzelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hemail

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Sinds enkele dagen merk ik dat als ik een cel met een formule kopieer naar een ander plek, die formule niet meer gerelateerd is aan de verplaatsing. M.a.w. voorheen paste die formule zich automatisch aan en nu moet ik telkens alles handmatig gaan veranderen. Heeft er iemand ervaring mee?

Staan je formules misschien absoluut?
Absoluut is =$A$1 past zich niet aan
relatief is = A1 past zich wel aan

Niels

Hoe ziet de formule eruit?
Ik denk dat het een kwestie van $-tekens in de formule is.

Neen, daar zit mijn probleem nu juist, het is een relatieve formule, zonder de $.
In een nieuwe sheet doet die het perfect en net die ene niet(meer). Dus als ik bijvoorbeeld in cel C1 zet : +A1+B1 en ik kopieer die naar C2, dan zou ik toch +A2+B2 moeten krijgen, niet? Wel die blijft doodleuk +A1+B1 aangeven.

Ik dacht dat ik in die ene map zonder het zelf te weten een optie had aangebracht dat dit fenomeen had teweeg gebracht :-(

Gebeurt dit ook als je de formule verandert in =A1+B1, let op het = teken.

Ps. Heb je de cel eigenschap misschien op tekst staan?

Laatst bewerkt:
bij knippen en plakken blijft de celverwijzing in de formule hetzelfde ook zonder de $. bij kopieeren en plakken moet de celverwijzing meegaan

bij mij zit het verschil dus of knip en plak of kopieer en plak zonder de $

Staat de berekening misschien op manueel in plaats van automatisch?

Ik ga nog wat uittesten morgen, nu naar bed, toch bedankt dat jullie je best doen om hier het probleem te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan