• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Beste Helpmijers,

In Excel 2007 is er een draaitabel gemaakt die per week de ouderdomsanalayse van de debiteurensaldo aangeven per klant. Nu is de vraag of ik de mutatie tussen de huidige week en de vorige week per categorie kan maken. Het lukt mij niet met berekend veld. Heeft iemand een idee??

Dank alvast,

Susan

Vraag 42 keer bekeken en nog geen antwoord, dit betekent meestal dat de vraag onduidelijk is.

Probeer een voorbeeldje bij te voegen, dat verduidelijkt de vraag met een factor 100!

Excuses, maar je hebt helemaal gelijk. Als voorbeeld doe ik je een Excel sheet van 2003 toekomen. Iedere week wordt de brondata aangevuld met een stand van de huidige week (in dit voorbeeld week 12). Dan zou het misschien met een macro lukken om in een draaitabel de huidige stand te verminderen met de stand van vorige week. En maximaal de stand van 2 weken daarvoor te laten staan.

Als het niet duidelijk is, hoor ik het weer!:o

Groeten,

Susan

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Jawel, alleen gaat het om een groot bestand en dan om 12 draaitabellen. Is er misschien een mogelijkheid om met een macro de cijfers van de nieuwe week te laten zien en die met de cijfers van de voorgaande week tegen elkaar af te zetten??:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom 12 draaitabellen?
In cel P4 kun je kiezen welke weken je wilt zien in de draaitabel, dan heb je toch genoeg aan 1?

Graag het onnodig quoten achterwege laten. Het is nl. niet nodig om te quoten wanneer je direct erna reageert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan