• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules geven geen waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
128
Hallo,

Ik zit met een issue waar ik niet uitkom.

Op het tabblad 1700000 verwijst kolom U met formules naar tabblad CODA-DUMP en naar bepaalde cellen in tabblad 1700000. Als de combinatie juist is, dan zouden bedragen uit tabblad CODA-DUMP overgehaald moeten worden.

Alle rood gearceerde cellen werken niet. dat is daar, want weer andere cellen werken wel. Dat zijn de groene cellen. Ik heb al naar celopmaak gekeken en volgens mij heb ik dat goed staan.

* Formules op rubriekniveau (4 cijfers in kolom C van tabblad 1700000): de formule in cel U55 is juist. Dezelfde formule staat in cel U62, maar deze geeft geen waarde weer. Dat is niet juist.
* Formules op grootboeknummerniveau (6 cijfers in kolom D van tabblad 1700000): de formule in cel U65 is juist, maar deze geeft geen waarde. Geen enkele waarde die verwijst naar een grootboeknummer geeft een waarde :(

Wie kan en wil mij ajb helpen? Kan iemand ook uitleggen wat ik fout doe? Dan weet ik de volgende keer waar ik op moet letten.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    1,8 MB · Weergaven: 38
Dat komt omdat de grootboekwaaarde in de tabel is opgeslagen als tekst ("888310"), en die vergelijk je met een getal (888310). Dat is niet hetzelfde...

Als die samengestelde cellen en witgemaakte tekst maakt het ook niet gemakkelijker.

De matrixfuncties {SOM(ALS(...))} maken de sheet ook niet sneller. Gelukkig heeft excel een alternatief, de niet-matrixfunctie SOMMEN.ALS. Ik speur nog even naar een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Jurgen,


een par dingen die je wellicht op weg helpen:

cel C62 is een getal. moet tekst zijn, net als in de sheet CODA-DUMP.
hetzelfde geldt voor de grootboeknummers in kolom D.

of in de formule in kolom U de verwijzing naar kolom D aanpassen:
cel C65: =D65 wordt dan =TEXT(D65;"0")

Cel C63 staat een "/" ipv grootboeknummer

lambert

Lambert
 
Een mogelijke oplossing voor jouw specifieke sheet, niet de meest elegante al zeg ik het zelf, maar het werkt wel:
Code:
U55: =-SOMMEN.ALS('CODA-DUMP'!$F:$F;'CODA-DUMP'!$A:$A;$B$7;ALS(ISGETAL($D55);'CODA-DUMP'!$D:$D;'CODA-DUMP'!$C:$C);ALS(ISGETAL($D55);TEKST($D55;"0");$C55))

Als je je gegevens beetje anders inricht is dit ook een prima case voor een draaitabel...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan