• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules herberekenen bij sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre mathys

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
In werkblad A heb ik formules staan die naar werkblad B verwijzen. Als ik nu werkblad B sorteer worden de formules niet aaangepast!

VB van een cel in werkblad a : +werkbladb!A1

naar sorteren werkblad B staat deze waarde nu op A3 maar de formule zegt nog steeds +werkbladb!A1

Help wantend !!

Dre:evil:

Laatst bewerkt:
Beste andre mathys ;)

Graag een voorbeeldje van je bestand bijvoegen als je kunt, zegt zoveel veel meer dan woorden. :thumb:

Groetjes Danny :D

Beste andre mathys ;)

Je drukt op de cel waar de uitkomst moet staan, druk op = dan op het tabblad dat je wil en dan op de cel met de gegevens die je wil.

A1 is geen werkblad
Een werkblad word aangeduid als volgt Vb. Blad2

+Blad2!A1 i.p.v. +wekblad!A1 :thumb:

Groetjes Danny :D

heb er een voorbeeldje ingestoken!

tapblad1 : formules voor prijsberekening
tapbladblad 2: eenheidsprijzen van materialen
Als ik werkblad b sorteer worden de formules in werkblad a niet veranderd!

Hoe kan ik dit wel laten gebeuren??

Laatst bewerkt:
Dag Andre,

Welkom op het forum.

Je verwijst op Blad1 naar een vaste cel op een ander werkblad.
Je moet de waarde van cel A6 in je voorbeeld veranderen in bv "Aarde", en dan onderstaande formule in cel B6 plakken.

Code:
=VERT.ZOEKEN(A6;Blad2!A4:B8;2;0)

Joske

Gaat zo niet werken. Gebruik vert.zoeken!

Vertikaal zoeken is geen optie! Ik heb ongveer 1000 producten met soms een zelfde naam maar een andere leverancier of verschillende prijs bij verschillende hoeveelheden !
Ik ben bang als ik de cellen ga labellen ofzo dat ik fouten ga maken !

Dre

NB;: alvast bedank voor de snelle support !!

Laatst bewerkt:
Beste Andre,

Het is mij niet duidelijk wat je met je bestand doet, maar heb je al eens aan draaitabellen gedacht? Of ben je niet bekend met die optie. Bij draaitabellenmaakt het niet uit in welke volgorde de gegevens staan.

Je voorbeeldbestandje is erg klein en dat kan helpers op het verkeerde been zetten. Kun je niet een bestand van je werk pakken en daarin alle e's vervangen door h's, alle o's door t's etc en eventueel alle persoonlijke gegevens onherleidbaar maken?

Richard

Beste Andre,

Het is mij niet duidelijk wat je met je bestand doet, maar heb je al eens aan draaitabellen gedacht? Of ben je niet bekend met die optie. Bij draaitabellenmaakt het niet uit in welke volgorde de gegevens staan.

Je voorbeeldbestandje is erg klein en dat kan helpers op het verkeerde been zetten. Kun je niet een bestand van je werk pakken en daarin alle e's vervangen door h's, alle o's door t's etc en eventueel alle persoonlijke gegevens onherleidbaar maken?

Richard

Beste Andre,

Richard

Ik heb er deze keer een iets groter bestand in gestoken! ik hoop dat dit duidelijker is!

In het tapblad bereken staat voor iedere handeling in de bouwsector een bereking van de kostprijs aan de hand van diverse factoren.
de loonkost (F) en de materiaalkost (tapblad prijslijst)
dit laatste is de oorzaak van mijn problemen: Als ik de materiaalprijzen onderaan items aan toevoeg en dan na verloop van tijd (na 10 toevoegingen) alles alfabetisch wil rangschikken kloppen de verwijzingen in kolom G van het eerste tapblad niet meer.

vertikaal opzoeken vind ik geen geschikte oplossing! omdat er soms 3 maal het zelfde produkt instaat met andere prijzen (andere leverancier, andere hoeveelheden, ...)

alles in 1 tapblad plaatsen zou de oplossing zijn maar dan is het niet echt overzichtelijk meer !

Ik blijf in blijde verwachting!!

Dre

Laatst bewerkt:
Ik hoop maar dat dit geen werkelijke gegevens zijn, maar fictieve! Anders zal een concurrent hier heel blij mee zijn, en jouw baas niet!
by the way, het heet tabblad en geen tapblad. :D

Richard

Ik hoop maar dat dit geen werkelijke gegevens zijn, maar fictieve! Anders zal een concurrent hier heel blij mee zijn, en jouw baas niet!
by the way, het heet tabblad en geen tapblad. :D

Richard

heb idd "genoeg" veranderd! maar snap je nu mijn probleem ??

Dre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan