Formules in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Farih

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Beste members,

Ik heb een schoolopdracht waarbij ik een aantal aanpassingen moet doen in een Acces Database. Het is de bedoeling dat het aantal vierkante meters wordt omgerekend aan de hand van de vooraf vastgesteld prijs per m2.

Nou heb ik zelf wel ervaring met het maken van formules (excel etc.)

Maar in acces krijg ik het maar niet voor elkaar. Vandaar dat ik om jullie hulp en kennis vraag.

De opdracht :

Voeg een veld toe waarin de waarde van het perceel kan worden opgeslagen.
Bereken de totale waarde in euro's van het perceel. De prijs per m2 bedraagt 200 euro voor percelen met een oppervlakte kleiner van 150 m2, voor percelen van 150 m2 of meer en kleiner dan 250 m2 is de prijs 225 euro/m2 en voor meer dan 250 m2 is de prijs 250 euro/m2.

De acces database waar het omgaat kan je downloaden met behulp van onderstaande link. (de upload functie bleef haken)

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LEFBAQO3K4WY.rar

Alvast bedankt voor de genomen moeite!!

heb je de expressie iif al geprobeerd?
ik heb er een anderhalf uur over geprutst maar voor elkaar gekregen
en volgens mij mag ik niet zomaar het antwoord hier neer zetten omdat dit een school opdracht is
Maar met de IIF moet het jou toch ook lukken

Volgens mij heeft Farih de vraag twee keer gesteld, want ik heb hetzelfde antwoord al gegeven in de andere draad... Ik zou voorstellen om deze dicht te gooien, en daar verder te gaan. Dit is wel erg verwarrend, om in twee draden dezelfde vraag te beantwoorden :)
Overigens is het antwoord in minder tijd dan 1,5 uur te vinden ;)

haha ja dat geloof ik graag dat het in minder als 1,5 uur te vinden is als je weet hoe het moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan