• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in de cellen in excel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

galiya

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Wie kan mij helpen, Ik heb een programma gemaakt om de stabiliteit van een schip uit te rekenen, Nu weet ik niet hoe ik de cellen van de formule kan vastzeten/blokkeren.
Zo dat ze niet per ongelijk gewist worden.

Extra->Beveiliging->Beveilig blad of zo iets (ik heb de engelse 2003 versie hier: tools->protection-protect sheet)

Per cel kan je met cel eigenschappen aangeven of de protectie aan of uit moet

Ron

Protectie aan uit?

Ik heb de excel versie 2010
Als ik op een cel de celeigenschapen aanklik vind ik bij beveiligen geen Protectie aan uit! Waar kan ik deze funtcie vinden?
Galiya

Laatst bewerkt:
selecteer eerst alle cellen die verandert mogen worden.
Ga bij celeigenschappen naar het tabblad bescherming en vink hier geblokkerd af (er moet dus geen vinkje voor staan)
Ga vervolgens naar het menu Controleren en beveilig hier het werkblad met een wachtwoord.
De cellen met de formule kunnen dan niet meer verandert worden (hiervoor moet je de beveiliging van het werkblad weer opheffen)

Bedankt Jan

Je hebt mij er erg mee geholpen.
Ik wens je een fijne gezellige Kerstdagen toe en een gelukkig 2012
Vriendelijke groeten van
MTS Galiya

Je hebt mij er erg mee geholpen.
Ik wens je een fijne gezellige Kerstdagen toe en een gelukkig 2012
Vriendelijke groeten van
MTS Galiya
Je kan ons ook nog helpen door de vraag op opgelost/afgehandeld te zetten.

Ook aan jou een goede kerst en een gelukkig / gezond 2012 toegewenst.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan