• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in een cel horizontaal doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
314
Vrienden,

Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch.
In een excellijst kun je in een cel een formule zetten en deze vervolgens met de muis doortrekken naar andere cellen waarbij de rijnummers of kolomletters al dan niet worden mee genomen. Voorbeeld:

A1 = 1+$b1
A2 = 1+$b2
Etc etc
Nu wil ik dit ook horizontaal proberen, maar dan gebeurt er het volgende
A1 = 1+$b1
b1 = 1+$b1
etc
Hierbij past hij de rijnummers niet aan. Ik heb formules geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand een idee?

Bedankt
Allard
 
Vrienden,

Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch.
In een excellijst kun je in een cel een formule zetten en deze vervolgens met de muis doortrekken naar andere cellen waarbij de rijnummers of kolomletters al dan niet worden mee genomen. Voorbeeld:

A1 = 1+$b1
A2 = 1+$b2
Etc etc
Nu wil ik dit ook horizontaal proberen, maar dan gebeurt er het volgende
A1 = 1+$b1
b1 = 1+$b1
etc
Hierbij past hij de rijnummers niet aan. Ik heb formules geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand een idee?

Bedankt
Allard

Als je op dezelfde rij blijft, verandert de rijnummer ook niet.

Ik neem aan dat je bedoelt: kolomnummer.
Dus:
Code:
A1=1+B$1

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Als je op dezelfde rij blijft, verandert de rijnummer ook niet.

Ik neem aan dat je bedoelt: kolomnummer.
Dus:
Code:
A1=1+B$1

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ik zal het nog iets beter toelichten. Ik heb 2 bladen. Blad 1 (producten) met daarop 3 kolommen. Productnr, productisoort, en prijs (verticaal). Nu wil ik op blad 2 horizontaal in elke kolom (1e regel) productnr en naam vermelden. Dus alles wat op blad 1 onder elkaar staat, op blad 2 horizontaal vermelden.
Wellicht dat dit het iets duidelijker maakt.

:-S
 
Ik zal het nog iets beter toelichten. Ik heb 2 bladen. Blad 1 (producten) met daarop 3 kolommen. Productnr, productisoort, en prijs (verticaal). Nu wil ik op blad 2 horizontaal in elke kolom (1e regel) productnr en naam vermelden. Dus alles wat op blad 1 onder elkaar staat, op blad 2 horizontaal vermelden.
Wellicht dat dit het iets duidelijker maakt.

:-S

Zo iets:

Code:
=INDIRECT("'producten'!A"&KOLOM())

Als je deze formule in cel A1 zet en de formule naar rechts sleept, zie je de inhoud van cellen A2 en A3.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio,

Bedankt voor je hulp, ik ben blij. Overigens kwam ik er net achter dat plakken speciaal en dan transponeren ook werkt. Even zo goed gebruik ik jouw formule.

Allard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan