• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in een rooster met gewerkte uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Bijgesloten een bestand (Registratie uren.xls) met daarin een deel van 2014 met gewerkte dagen.
Een normale week is in dit geval: maandag tot en met donderdag 9 uren per dag. Meer dan 9 uur wordt vergoed in tijd voor tijd.
vrijdag 4 uur per dag. Hier wordt meer dan 4 uur vergoed ook in tijd voor tijd.

Het probleem is dat voor de overwerkvergoeding gebruik wordt gemaakt van verschillende tijdvakken per dag.
In de kolommen J t/m T heb ik dit verder verduidelijkt. Voor de eerste weken heb ik in de juiste cellen een formule geschreven die er uiteindelijk in zou moeten komen. Het is de bedoeling dat het resultaat wordt weergeven in uren en minuten bv. 1,5 overuur moet dan zijn 1:50
Om alles juist te berekenen moet er in elke cel in kolommen J t/m T een formule komen staan die de juiste berekening maakt.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het zo uitgebreid in de sheet komt te staan, maar voor de duidelijkere uitleg heb ik het even op deze manier gedaan. Het is voldoende als er in één kolom per dag het aantal berekende overuren komt te staan.
Mocht er iemand andere of betere ideeën hebben dan is dat natuurlijk nog veel beter.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Alvast bedankt
Eric

Bijlagen

hallo in je vraag en voorbeeld heb je een paar fouten staan bij overuren toeslag gaje met de eindtijd rekenen i.p.v de gewerkte uren.

en de tijd in minuten voor 1,5 uur heb je staan 1:50 ipv 1:30

klopt het wat ik hier neer gezet heb.

Zal kijken of ik er iets van kan maken.

en wat is er als men om 5:00 begint en 8:30 gewekt wordt

Wim

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik het onduidelijk heb aangegeven.

De overuren in minuten is inderdaad 1:30

Het is de bedoeling als ik op een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag meer dan 9 uur heb gewerkt dat er dan overuren worden berekend met het percentage dat per dag in het juiste tijdvak is aangegeven. Bij vrijdag geldt ditzelfde als ik meer dan 4 uur heb gewerkt.

Nog even een toevoeging ter verdere verduidelijking:

In cel J10 moet uiteindelijk berekend worden 125% x 1 kwartier. Op deze dag heb ik 9:15 gewerkt, dus 1 kwartier meer dan mijn vaste 9 uur op maandagen. Omdat de eindtijd 17:15 ligt deze tussen 6:00 en 20:00 u. op maandag (dit zijn dus de kloktijden van 6 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds) en dan is het toe te passen percentage 25%.

In cel M11 moet berekend worden 125% x half uur, want op deze dag is er een half uur meer gewerkt dan de vaste 9 uur op dinsdagen. Omdat hier de eindtijd ook ligt tussen 6 uur 's morgens en 8 uur 's avonds moet er 25% berekend worden als overuurtoeslag.

Nu zie ik pas wat ik in de kolommen J t/m T fout heb gedaan en wat u precies bedoelt met eindtijd. De cellen moeten niet zijn met verwijzingen naar kolom D maar naar kolom G. Sorry!

hier al een opzetje ik heb een kolom toegevoegd
over uren kunnen toch gewoon in 1 kolom staan hoeft toch niet per dag apart.

Bekijk bijlage Registratie uren.xls

En Wat is er als de uren verschoven worden buiten de tijd van 6:00 - 20:00
is alleen maandag van 0:00 - 6:00 175%

wim

Laatst bewerkt:
maandag
6:00-20:00 20:00-24:00 24:00-6:00
25% 50% 75%

Ja, natuurlijk mag dat. Dat is geen enkel probleem.
Ik denk dat ik bepaalde zaken toch nog niet duidelijk heb aangegeven.

Als ik bijv. op een maandag ipv. de normale 9 uur bijv 10 uur heb gewerkt. Als de eindtijd van mijn werk op die bewuste maandag ligt tussen 's morgens 6 en 's avonds 8 uur dan wordt dit overuur vergoed in een tijd voor tijd van 125%, dus in dit geval 1 uur en een kwartier.
Heb ik bijv. 1 uur overwerk en mijn eindtijd op die dag was na 8 uur 's avonds maar nog voor middernacht dan is de vergoeding 50% extra dus 1,5 uur.

Daarom heb ik de verschillende tijdvakken per dag van maandag t/m vrijdag weergegeven in de kolommen J t/m T in rij 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan