• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules in excel, help

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb 4 kolommen met elk 109 cellen. Nu moet ik van elke cel uitrekenen hoeveel 60000 gedeeld door dat getal (wat dus in die cel staat) is.
Ik wil dat dus in een keer kunnen doen, zeg maar dat ik het per kolom kan berekenen. MAar ik heb geen idee welke formule ik daarvoor moet gebruiken!

Ik geloof van wel ja, kun je mij vertellen hoe je dit zo hebt gekregen? Heb je elke keer een andere formule ingevoerd of iets met kopieren gedaan? Want ik heb 4 kolommen en elke kolom bestaat uit 109 cellen dus dat zou betekenen dat ik 4x109 keer een formule in moet voeren en dat wil ik dus vermijden, dat duurt superlang!

Nadat je de formules hebt ingetyped in de eerste rij (4 stuks dus) kan je de cellen E1 t/m H1 selecteren.
Deze krijgen dan een zwarte lijn er omheen met rechts onder een klein zwart vierkantje.
Ga hier met je muis op staan, de cursor veranderd in een zwart kruisje. Klik op de linker muis nog en hou deze ingedrukt, beweeg de muis naar beneden tot rij 109 en laat de muis knop los.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan