• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in het keuzemenus

Status
Niet open voor verdere reacties.

dynakill

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben voor het eerst op dit forum. Ik ben op dit moment werkzaam als netwerkbeheerder bij het RVDK en weet op het gebied van excel formules heel weinig.

Ik heb een opdracht toegereikt gekregen om een excel bestand te maken die bij houd wat de inventarisatie is en door wie wat word uitgeleend.

Ik heb alles al netjes afgemaakt alleen loop ik tegen 1 ding aan.
Ik heb een keuzelijst gemaakt in elke cel met daarin bijv. schoenen en een rij ernaast met de maten erin. Ik heb een tweede blad die de voorraad lijst is.

ik wil het volgende doen.
als de voorraad op 10 staat en je leent 3 schoenen uit met maat 44 dan moet de formule ervoor zorgen dat bij voorraad -> schoenen -> maat 44 daar drie moet weghalen.

Maar omdat er verschillende materialen en maten zijn heb ik bewust gekozen voor een keuzemenu. Is het mogelijk om dan de juiste materiaal met de juiste maat eraf te halen in het voorraad blad als je alleen het aantal invoert in het uitgifte werkblad.

Bijvoorbaat dank,
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    36 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
dynakill,

Allereerst welkom op het forum, heb je niet een klein voorbeeldje van hoe je bestandje er uitziet. Dat maakt e.e.a. wat duidelijker.
 
Ik heb het erbij gezet.

Dank je wel voor je moeite alvast.

Vriendelijk Groet,
 
1. maak van het inventarisblad 1 kale lijst: in kolom A
schoen 38
schoen 39
schoen 40
hark
overall M
overall L
overall XL
en in kolom B het aantal per item

2. de validatielijst in het uitgifteblad kom overeen met kolomA in het inventarisblad. met 1 keer klikken en kiezen is de gebruiker klaar.

3. vervolgens kan de VBA-code voor de aanpassing van de voorraad gemaakt worden.
 
Klein opzetje, kijk eens of je deze kant op kunt/wilt - zonder vba maar met hulpkolom.

Succes,
Martin

Kijk bij #7 voor het goede bestandje
 

Bijlagen

  • Schoenmaat.xls
    44 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik heb niet kunnen kijken naar de bestand, omdat ik met vakantie was naar het buitenland. Hierbij mijn excuses dat ik niet heb kunnen reageren. Ik zal zo snel mogelijk kijken of mijn vraag is opgelost.

Mvg,
 
Dynakill,

Ik hoop dat je een prettige vakantie hebt gehad, ik heb hem nog in het vooruitzicht.
Ik heb een nieuw bestandje bijgevoegd, het andere liep niet goed. :eek:
Naar mijn mening is dit wel aardig wat je bedoeld.;) Ik heb bereiknamen gebruikt om de formule overzichtelijk te houden.

Succes,
Martin
 

Bijlagen

  • Schoenmaat(T2).xls
    42,5 KB · Weergaven: 767
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan