Formules in sheet pas uitvoeren bij het aanklikken van de sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EJProsman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
43
Beste Excelexperts,

Ik heb een Excelsheet met een 2 tabbladen. Blad1 is het tabblad met data en is erg groot, in Blad2 kan met behulp van variabelen gegevens uit Blad1 opgespoord worden en in een tabel geplaatst worden. Dit werkt allemaal perfect alleen er is één nadeel. De gegevensinvoer in Blad1 is langzaam geworden omdat de nieuwe invoer gelijk in de tabellen in Blad2 komt te staan (dmv een aantal formules). Blad2 is hierdoor altijd up-to-date, iets wat niet nodig is. Ik vroeg me daarom ook af of het mogelijk is om de formules in blad2 te deactiveren en pas weer te activeren als men op blad2 klikt? Ik heb het vermoeden dat de gegevens invoer daardoor weer snel wordt. Is dat zo?

Bij voorbaat dank,
EJProsman
 
Je kunt even proberen om calculate op "manual" (handmatig) te zetten. je kunt je theorie dan snel testen. Indien het inderdaad weer sneller wordt kun je bijvoorbeeld een knop op blad2 plaatsen om de update te verzorgen
 
Hee, bedankt voor je reactie. Er is echter een probleempje, volgens mij kan deze optie niet voor een enkel werkblad, maar alleen voor het hele bestand. Hierdoor kunnen andere berekeningen niet uitgevoerd worden die wel weer uitgevoerd moeten worden in de database. Is het mogelijk om de eigenschap calculate "manual" alleen voor blad 2 te gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan