• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules kopiëren met een vast interval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thom39

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2012
Ik moet in een ranglijst zo'n 200 formules kopiëren waarbij de rijen met een vast interval verspringen. Bijvoorbeeld; A1, A28, A55 etc, dus met een vast interval van 27 rijen. Hoe kan ik dat uitvoeren?

Bij voorbaat dank, Thom

Zet de formule in A1.
Selecteer A1 t/m A27.
Sleep de selectie door naar beneden.

Niels

Niels28; dat werkt niet. Hierdoor worden de gekopieerde cellen verplaatst naar beneden en zijn de bovenliggende cellen leeg. Voor de duidelijkheid zal ik hierbij het bestand toevoegen, hetgeen ik ook al heb geplaatst op Worksheet.nl. Terug naar mijn vraag; in het tabblad "Ranglijst" moeten de rijnummers in de onderliggende rijen telkens met 27 verspringen, dus B1, B28, B55 enz. Dat geldt trouwens ook voor de kolommen C en D.

Thom

Bijlagen

Joske2000; in plaats dat ik geholpen wordt met mijn probleem en de vraag die ik heb gesteld, wordt ik alleen maar links en rechts op mijn vingers getikt. Ook al door ExcelAmateur, die ik trouwens uitvoerig uitleg heb gegeven. Het was mij niet bekend dat er een samenhang is tussen de twee sites. Is het verboden op beide sites dezelfde vraag te stellen en waarom? Ik verwacht graag een antwoord zodat ik weet van de hoed en de rand. Ik wil graag, als beginnend Excel gebruiker, gebruik blijven maken van deze sites. Ze hebben mij al met verschillende problemen geholpen, maar bij de vraag die nu voorligt schiet het niet op. Alleen maar opmerkingen waar ik niet zoveel mee kan. Leg het mij uit eens uit want van ExcelAmateur kreeg ik wel de opmerking maar geen respons op mijn antwoord. Jammer.

Met vriendelijke groet, Thom

Je mag je vraag wel op twee fora stellen, maar vermeldt dat dan. Zo hoeven de helpers op beide fora niet van begin af aan aan een oplossing te werken, maar kunnen ze eventueel op elkaars oplossing voortborduren.

Kees

Dat is duidelijk, Kees. Nu nog graag hulp bij mijn vraag.

Groet, Thom

Dag Thom,

Op deze site is crossposting niet verboden , op worksheet wel.
De reden dat er zo fel op gereageerd wordt komt omdat ik bijvoorbeeld nu hier met jouw probleem bezig ben terwijl er op de andere site antwoord is gegeven en ik dus in weze voor niks bezig ben geweest.
De meeste helpers zitten op beide fora.

Hierbij een formule voor je probleem.

formule is voor kolom B (cel B5, doorslepen naar onder)
Code:
=INDEX(Deelnemers!$B$1:$B$5399;1+(RIJ()-5)*27;1)

voor kolom c verander de 1+ in 3+
voor kolom d verander de 1+ in 4+

Je zult dan trouwens wel een tussenslag moeten maken voor het sorteren want dat werk dan niet meer op de manier waarop je het nu doet.

Niels

Laatst bewerkt:
idem als op de andere site maar toen wazs het om de 25 rijen, dus verander 25 in 27
Code:
Sub kopieer500()
  Dim i As Integer, c As Range
  Set c = Sheets("blad1").Range("A28")
  For i = 1 To 500
    sheets("blad1").Range("A1:z27").Copy c
    c.Offset(, 1).Value = i + 1
    Set c = c.Offset(27)
  Next
End Sub

Niels28; dat werkt perfect. Super, man. Nog twee verzoeken als je het niet erg vindt. De sorteermacro werkt inderdaad niet meer. Het aanpassen hiervan is voor mij vooralsnog abacadabra. Daar moet ik me nog verder in verdiepen. Zou jij die aanpassing/wijziging aan kunnen geven? Moet in het bestand staan, toch? Eventuele beveiliging kun je opheffen met thom.

In het tabblad "Sorteerlijst" staan nu nullen in de kolom "naam" en in de kolom "punten" niet. Dat zou andersom moeten zijn.

Alvast bedankt voor je hulp, Thom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan