• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules kopiëren zonder verwijzing naar originele bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Ik ben al wezen zoeken maar kan t niet vinden.

Ik wil een tabblad met formules in sommige cellen kopiëren naar een ander bestand zonder dat de verwijzing naar het originele tabblad erbij komt.
Nu kan ik dat cel voor cel doen maar kan ook alles tegelijk?
Dus de cel met de formule > =km!C46-km!D46 < moet zo blijven en dan niet
> ='[t2021 (101).xlsm]km'!C46-'[t2021 (101).xlsm]km'!D46 < worden.
'[t2021 (101).xlsm] ' '[t2021 (101).xlsm] ' moet dus wegblijven

Is dat mogelijk of vraag ik te veel?

Dat kan alleen als je tegelijk alle tabbladen mee kopieert die door de formules worden gebruikt. Je kunt wel na het kopiëren koppelingen bewerken kiezen en dan de verwijzing veranderen naar het bestand zelf.

Je kunt wel na het kopiëren koppelingen bewerken kiezen en dan de verwijzing veranderen naar het bestand zelf.

Ja maar er zitten ook koppelingen in die wel naar het andere bestand moeten verwijzen, dan veranderen die ook mee, dus dat is geen oplossing.

Hoezo veel werk. Je kan gewoon zoeken en vervangen binnen formules.

DE hint van Pieterse deed t 'm. Eerst de goede koppelingen anders verwijzen. Dan kopiëren plakken. Vervolgens de koppelingen naar het bestand zelf laten verwijzen. En dan de oude koppelingen weer terugzetten. Opgelost en bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan