• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules meekopieren (Hans123?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Bij het opslaan van mijn facturen worden de gegevens netjes gekopieerd, maar de formules worden niet mee gekopieerd. Dit heeft als voordeel dat er niets meer aangepast kan worden.

Onlangs heb ik aan mijn standaard factuur faxbladen voor leveranciers toegevoegd. Dit betekent dat ik nog maar éénmalig gegevens hoef in te vullen. Echter als ik de pakbon van de leverancier krijg kunnen de prijzen afwijken. Die moet ik dan in het opgeslagen bestand corrigeren. En dat gaat niet omdat alle formules niet meegekopieerd worden.

Is het mogelijk om het standaard document zo te programmeren dat in de opgeslagen facturen de formules nog werken?

Groet, en alvast bedankt, emc

Emc,

Ik denk dat ik je vraag niet begrijp. In mijn optiek mogen opgeslagen facturen niet meer wijzigen als een een product later een andere prijs krijgt. Immers, bij het maken van de factuur heb je de toen geldende prijs gebruikt en daar is de klant mee akkoord gegaan. Waarom zou je de prijzen van al afgewerke facturen nog wijzigen? Ik neem aan dat je factuursjabloon via vertikaal zoeken de gegevens uit een artikelbestand haalt en dat je daarin de prijzen aanpast. Is het bij jou ook gebruik dat een klant geld terugkrijgt als de prijs later wordt verlaagd? Ik neem aan van niet :) .

Groet,

Rob

Hoi Rob,

Dank voor je reactie. Ik wil het bestand graag opslaan omdat ik, als leverancier, eerst de fax voor de fabrikant wil maken. Door 1 invulveld te hanteren vul ik gelijk fax voor de fabrikant én de offerte en factuur voor de klant. Het kan zijn dat de prijzen van de fabrikant afwijken. Dit weet ik pas met de levering. Dus als ik één invulveld wil blijven hanteren moet ik de prijzen kunnen aanpassen. Bijgaand vind je het betreffende documentje (versimpeld ivm grootte).

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan