• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules met keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrthe92

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2017
Goedemiddag,

Ik loop tegen een aantal problemen aan in mijn Excel-sheet, die ik heb ontwikkeld voor de longrevalidatie.
In de bijlage heb ik mijn testdocument toegevoegd met fictieve namen.

Probleem 1:
In het tabblad 'Anamnese' in de tabel 'Antropometrie' heb ik de BMI berekend en getracht de BMI te onderscheiden voor mannen en vrouwen. Echter, werkt deze alleen voor de waarden van mannen en niet voor vrouwen als ik het geslacht onder cel 'D11' wijzig. De formules die ik tot dusver heb gehanteerd zijn terug te vinden onder cel 'AP6'. Hoe kan ik dit oplossen?

Probleem 2:
Hetzelfde probleem geldt voor het berekenen van de VVMI in het tabblad 'Anamnese', tabel 'Antropometrie'.

Probleem 3:
Onder het tabblad 'Trainingsschema (1-6)', linker pagina 'ANAËROOB TRAININGSSCHEMA (1-6 WEKEN)' wil ik dat bij het kiezen van de activiteit 'Lopen' of 'Fietsen' de daarbij behorende belasting automatisch verschijnt en dat daarna de bijbehorende belasting wordt ingevuld onder kolom F 'Belasting'. De belasting dient bij lopen te worden uitgedrukt in km/u en fietsen in wattage. Onder kolom AF heb ik een lijst gemaakt met bijbehorende belasting en formules, echter lukt het mij niet om bovenstaande door te voeren, zodat de keuzelijst en belasting automatisch worden doorgevoerd.
Uiteindelijk wil ik deze wijziging ook doorvoeren voor de rechter pagina 'AËROOB TRAININGSSCHEMA (1-6 WEKEN).

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Myrthe

Bijlagen

Myrthe,

in de formules die je gebruikt wordt m.i. niets gedaan met het geslacht.
Kun je aangeven welke formule afhankelijk moet zijn van geslacht?

Beste Haije,

Dank voor uw reactie, zowel de BMI als VVMI moeten afhankelijk zijn van geslacht. Ik heb de normwaarden voor mannen en vrouwen in de kolom 'AP' beschreven. Waarbij ik vermoed dat de formules onder kolom 'AX' afhankelijk moeten worden van geslacht.
Ik vind het lastig de juiste formule te bepalen. Nu wordt er onder kolom 'AX' enkel uitgegaan van het mannelijk geslacht.

Ik hoor graag van u.

in de cel AB11 zet je deze formule:

=ALS(D11="Man";AB11/(AB10/100*AB10/100);ALS(D11="Vrouw";"Uw Formule voor vrouw";""))

Formule is nu niet meer afhankelijk van het al dan niet invullen van een gewicht, maar van het invullen van het geslacht.
Je oorspronkelijke formule hield trouwens ook geen rekening met de lengte. Maar als je naar alle cellen gaat kijken die moeten ingevuld worden, ga je wel een erg lange ALS formule krijgen. Dus maar gewoon laten bij het al dan niet invullen van het geslacht?

Beste,

Bedankt voor uw reactie.
Echter, deze formule:
=ALS(D11="Man";AB11/(AB10/100*AB10/100);ALS(D11="Vrouw";"Uw Formule voor vrouw";""))

Kan ik NIET toepassen in cel 'AB 11', want de formule voor Vrouw is dezelfde gedeelde formule als voor Man (AB10/100*AB10/100).
Hierdoor zijn de problemen 1 en 2 nog niet opgelost.

Voor probleem 3 ben ik nog flink aan het stoeien. Ik ben al een heel eind, maar nu blijkt dat als ik switch tussen lopen en fietsen in het linker trainingsschema dat de waarden op '0' springen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Nogmaals dank!

Bijlagen

Je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk met al die tussenstapjes en veel formules en Verweggistan kolommen. Om jouw hele opzet niet op de kop te gooien heb ik twee gedifineerde namen gebruikt 'BMI_man' en 'BMI_Vrouw' Met de INDEX() en MATCH() functies kan je nu eenvoudig de juiste gegevens per geslacht vinden.

Zie AY8
PHP:
=INDEX($AU$6:$AU$10;MATCH(AX6;IF($AX$5="Man";BMI_man;BMI_Vrouw);1))

Bijlagen

Dank voor uw bericht!
It's working, dank u wel.

Voor probleem 3 ben ik nog flink aan het stoeien. Ik ben al een heel eind, maar nu blijkt dat als ik switch tussen lopen en fietsen in het linker trainingsschema 'Anaëroob trainingsschema week 1-6' dat de waarden op '0' of op 'Onwaar' springen. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Myrthe

Bijlagen

De als formule is niet volledig
Code:
=IF($D$8=$AF$8;AI25[COLOR="#FF0000"];AI14[/COLOR])

Wederom dank!! Heeft u enig idee hoe ik ervoor kan zorgen, dat wattage wordt afgerond op 0 decimalen en de waarde km/u op 1 decimaal achter de komma?

Numberformat bedoel je waarschijnlijk.

Met numberformat en dan de code '0' wordt deze wel afgerond naar 124 voor wattage, maar ook nog steeds voor km/u. Is de voorkeur dan toch voorwaardelijke opmaak? En welke voorwaardelijke opmaak?

Zie dit voorbeeld het numberformat via conditional format afhankelijk van invoer km/u of watt

Bijlagen

Beste popipipo,

Dank voor uw reactie. Ik heb a.d.h.v. uw voorbeeld getracht de 'numberformat afhankelijk van invoer km/u of watt' door te voeren. Echter, wordt wattage nog steeds met 1 decimaal achter de komma afgerond. Waar zit de fout in mijn formule voor het tabblad "Anaëroob trainingsschema week 1-6", cellen F15:F21?

Bijlagen

Wat staat er in D8 en wat staat er in AH8? Zijn deze gelijk?

Dag Myrthe,

Ik ben er zelf ook van geschrokken maar blijkbaar sputtert VO nogal als het om getalopmaak gaat (heb het ook in een zo goed als leeg nieuw bestandje geprobeerd).
Een mogelijke workaround kan zijn om het Change-event te laten spelen.

Groeten,
Enigmasmurf

Bijlagen

Hoe graag ik het ook zou willen, VenA, ook jouw methode werkt hier niet (had ik overigens ook al op die manier geprobeerd).
Ik zit nog met Office 2007 opgezadeld, maar of het nu daar aan ligt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan