• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules met matrixen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rietn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rietn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Ik zit met het volgende probleem
ik haal via een matrix verschillende data uit andere excel documenten.
='[1.xlsx]Invullen door lln'!C11

maar de volgende zou
='[2.xlsx]Invullen door lln'!C11 moeten zijn
maar 2.xlsx bestaat niet altijd dus komt er dan tevoorschijn #VERW!

aangezien ik graag een formule had gebruikt op verschillende matrixen (bestaand en niet bestaand kan ik niets uitrekenen omdat die #VERW! bij bvb 2.xlsx tevoorschijn komt. hoe kan ik ervoor zorgen dat #VERW! verandert naar een 0 waardoor ik alles kan uitrekenen zoals het hoort.

De bedoeling van de excel sheet is om een enquette samen te stellen dus 20leerlingen vullen elk een afzonderlijk excel bestand in en slaan dit op als hun klasnummer.
en de leerkracht heeft een master document waar alle data van de leerlingen worden ingeladen en de gemiddeldes van de waarden ingegeven in de enquette per leerlingen worden berekend.

Groeten

Beste,

Probeer eens:

Code:
=als(isfout('[2.xlsx]Invullen door lln'!C11);0;'[2.xlsx]Invullen door lln'!C11)

Richard

Beste,

Probeer eens:

Code:
=als(isfout('[2.xlsx]Invullen door lln'!C11);0;'[2.xlsx]Invullen door lln'!C11)

Richard

Bedankt, het werkt !
maar als ik 3.xlsx verwijder omdat er bvb maar 2lln in die klas zitten dan blijft de waarde van de 3.xlsx erin staan, in de cellen. ook als ik kies bij het opnieuw opstarten van het excel bestand om de gegevens bij te werken kan ik het niet op 0zetten.
Enige oplossing hiervoor? het mag ook in een macro verwerkt zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan