• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules met tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vwp001

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Dag beste vrienden.

zou bij deze vraag graag een duwtje hebben i.v.m hoe te berekenen als volgt

als men niet langer dan 7 uur per dag werkt mag er maar 30 m pauze afgetrokken worden,
en als men langer dan 7 uur per dag werkt is het 60 min.
bovendien zou alle uren na 18:00 hr dubbel zijn.

een overzichtje.

vb: van 09:00 tot 15:30 = 6 hr en 30 min pauze
vb: van 09:00 tot 17:00 = 7hr en 60 min pauze
vb: van 10:00 tot 20:00 = 9 hr en 60 min pauze en 2 hr extra ( de uren na 18:00 hr )

hoe zou ik dit nu moeten in een formuleke moeten steken als ik de uren ingeef zoals hierboven ,en dat het nog werkt ook.

hopelijk een ruggesteuntje hierin beste vrienden (ik weet, al doende leert men,maar je moet kunnen starten hé )

alvast hartelijk dank

met exelse groetjes:o:o

vwp001.

Hierbij een opzetje.

Bedenk bij tijden dat het eigenlijk getallen zijn met een andere opmaak.
1 = 1 dag
0,25 = 6 uur
1/24 = 1 uur.

Met de nodige ALS functies kan je er dan al uit komen.

Bijlagen

Heel erg bedankt voor deze snelle reacties

ga er direct eens aan beginnen zie !
hopelijk kom ik er uit ,maar laat het zeker weten.:thumb:

heel erg bedankt.

vwp001 ( flipje ):love:

formules met tijden ( vraag )

Dag iedereen, (terug)

Heel erg bedankt voor deze formulekes, en ja hoor dit moet het zijn waarvoor dank:thumb:
ik ben nog maar leek in exel formules,maar had graag eens stap voor stap dit willen ontleden, maar geraak er nog niet wijs aan uit! messchien kunnen jullie dit vlug eens uit de doeken doen ? eens erin gaat het er niet meer uit,maar het moet er eerst in hé:(

Alvast groetjes en waardeer heel erg dit forum !! Klasse.

vwp001

( flipje )

vwp001@telenet.be

Dag iedereen, (terug)

Heel erg bedankt voor deze formulekes, en ja hoor dit moet het zijn waarvoor dank:thumb:
ik ben nog maar leek in exel formules,maar had graag eens stap voor stap dit willen ontleden, maar geraak er nog niet wijs aan uit! messchien kunnen jullie dit vlug eens uit de doeken doen ? eens erin gaat het er niet meer uit,maar het moet er eerst in hé:(

Alvast groetjes en waardeer heel erg dit forum !! Klasse.

vwp001

( flipje )

vwp001@telenet.be
Misschien heb je wat aan een simpele begin cursus excel. www.excellerend.nl is een goede site waar je de basis kan leren. Met een basis kennis van excel moet het al te ontraffelen zijn lijkt mij. De gebruikte formules zijn niet zo heel moeilijk.
En anders is er hier misschien een helper die je kan helpen.
Ik ff niet, ik ga een weekje (zonder PC) op vakantie:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan