• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formules of waardes optellen in Excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Leon19

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2022
Berichten
19
Hallo allen,

In Excel wil ik graag informatie uit verschillende tabbladen in een ander tabblad optellen. Ik krijg dit wel voor elkaar met 1 tabblad maar niet met meerdere. Zou iemand mij kunnen helpen.

Bij het tabblad van elk team onderin kunnen we maten van shirtjes broekjes en sokken invullen d.m.v. een gegevensvalidatie.
In het tabblad totaal aantal wil ik dat alle maten die in de overige tabbladen zijn ingevuld, bij elkaar opgeteld worden zodat het makkelijk te zien is hoeveel van elke maat ik moet bestellen.

Ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd, bijgevoegd het desbetreffende Excel bestand.

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • Voetbalmania 2024 kleding.xlsx
    36,9 KB · Weergaven: 13
=SUM(COUNTIF('F-League'!C6:C17;A2);COUNTIF('JO8-1'!C6:C17;A2);COUNTIF('JO8-2'!C6:C17;A2))

Mocht de som zo te lang worden, kun je deze ook nog in delen opsplitsen in verschillende cellen
 
Dit niet makkelijker, alles op één blad.
 

Bijlagen

  • Voetbalmania 2024 kleding.xlsx
    44,8 KB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: snb
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan