• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules tonen bij selectie drop-downmenu.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marnixw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2024
Hallo,

Ik maak een financieel dashboard in Excel voor presentatie van tussentijdse cijfers. Ik wil dat het dashboard automatisch cijfers inleest vanuit de cijfers die zijn geëxporteerd uit twee verschillende boekhoudprogramma's. De cijfers worden dan in het bestand van het dashboard gezet en ingelezen. De datasets van boekhoudprogramma Exact en Twinfield zijn verschillend en dus zijn per dataset andere formules nodig om de cijfers in te lezen.

Nu wil ik dat bij keuze 'Twinfield' in drop-down menu dat alles van de linkerkant van het bijgevoegde voorbeeld excel document gebruikt wordt. Als in het drop-downmenu wordt gekozen voor 'Exact' dan wil ik dat alle rechtere namen en formules gebruikt worden.

Ik heb zelf met de als functie gewerkt maar dit werkte niet. Ik las iets over macro's die zouden kunnen helpen maar zelf kwam ik hier niet uit.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat het niet de juiste en/of onvolledige bijlage is welke je hebt ge-upload.

Ja, dat is ook te merken omdat je totaal nog geen reacties hebt gekregen op je vragen.
Het voorbeeld komt absoluut niet overeen met de vragen welke je stelt b.v. de dropdown.
Deze is nergens te achterhalen.
M.a.w., wat dient er te gebeuren in je voorbeeld???
Welke Excel versie gebruik je??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan