• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules tonen en op filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marakus

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Hallo allemaal,

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing voor mij want ik kom er niet uit :)

Ik ben in een groot Excel bestand aan het werk en nu is er een fout ingeslopen, heel vervelend. Wat er gebeurt is is dat een formule in bijvoorbeeld regel 10 (kijkend naar een unieke key) na een sortering niet meer naar dezelde key kijkt die na sortering bijvoorbeeld op regel 20 is komen te staan. De formule kijkt nu bijvoorbeeld naar regel 100... heel vreemd (gebruikte formule is sommen.als) , ik heb dat ondervangen door alles te kopieren en te plakken speciaal (waardes). De waarden bleven dan goed staan. Nu vele slagen later kom ik erachter dat er op meerdere plekken toch nog formules instaan. Ik kan zien waar dit is door Formules weer te geven (onder Formules controleren). Wat ik nu wil is de regels waar nog een formule in staat opnieuw definiëren. Omdat informatie uit verschillende tabbladen staan is het dus niet makkelijk om het gewoon 1 keer opnieuw te doen.

Wat dus de bedoeling is is dat ik kan filteren op de regels waar ik wat mee moet doen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar???

Alvast hartelijk dank al is het alleen maar in het meedenken :)

Groet,

Mark.

Gebruik je wel (waar nodig natuurlijk) absolute celverwijzingen?

Hoi Michel,

Jazeker, maar wees gerust gelukkig heeft één van onze automatiseerders toch een oplossing kunnen vinden :D zie onderstaande formule (waar TTT staat hoort eigenlijk iets anders te staan dit is bewust vervangen). De toevoeging INDIRECT("'Verbruiksgegevens per maand'!$D" & RIJ()) maakt dat er weer naar de goeie regel wordt gekeken.

=SOMMEN.ALS('TTT jaar E'!Q:Q;'TTT jaar E'!$G:$G;INDIRECT("'Verbruiksgegevens per maand'!$D" & RIJ());'TTT jaar E'!$M:$M;INDIRECT("'Verbruiksgegevens per maand'!$P" & RIJ()))

Hartelijk bedankt voor het meedenken, wellicht hebben jullie nog wat aan bovenstaande oplossing!

Groet,

Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan