• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules uitbannen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik probeerde vanochtend een collega te helpen met Excel2000. Ze was een dienstrooster aan het maken, met namen, dagen, tijden etc. (Ervoor werd dit met de hand gedaan.) De cellen waarin zij tekens wil zetten ( "+", "-" en "--") hebben we de opmaak 'Tekst' gegeven. Als ze vervolgens (na het typen van het teken) die cel uit wil gaan met een cursortoets geeft dat problemen (wordt toch als formule opgevat), als je de cel met Enter verlaat is het ok. Is er nu een methode die die cellen immuun voor formules maakt, ook als ik daar alleen een minnetje of plusje in wil typen? Opmaak 'Tekst' is daarvoor blijkbaar niet voldoende.

Alvast bedankt voor je antwoord,
groeten,
Ingmar

Als je de cel met de Tab verlaat gaat het ook goed.

btw ik heb rooster applicaties in Excel gemaakt, als je belangstelling hebt, laat dat dan even weten. Zijn te groot (ook gezipt) voor het forum.

Hallo Brandernl, bedankt voor je antwoord, dat met die Tab is al weer handig (links-rechts), dan kunnen we de Enter-knop instellen op 'naar beneden'.

Ik weet niet wat rooster-applicaties zijn? Kunnen ze het probleem nog verder oplossen?

Dit wordt off topic, denk ik
Maar ik heb mbv Excel toepassingen gemaakt die een roosteraar kunnen helpen, vooral met tellen, want dat is het meeste werk. En tellen daar is Excel heel goed in.:D

Ok bedankt Branderl,

Kun je me iets toesturen? Ik weet trouwens niet eens hoe dat in zijn werk gaat hier, buiten het Forum om?

I.

Hallo Ingmar
Je kunt ook voor de = een ' teken zetten
je ziet dan alleen maar de =

Als je veel hetzelfde moet invullen met tekens dan kan
je deze ook in een lijst plaatsen bij valideren.
Je maakt dan een kolom met veel voorkomende gegevens en dit bereik zet je dan in de lijst.

mvg Imod

Ingmar,
Ik heb het knopje email gebruikt om je mijn emailadres te sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan