• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
314
hoi,

oogwaarschijnlijk een makkelijke vraag voorde kenners, maar voor mijn een probleem

ik wil dat de formules niet zichtbaar zijn, die heb ik gedaan door celeigenschappen, verborgen, beveiliging, inhoud, dat werkt maar als ik dan mijn macro's wil runnen geeft die een fout melding, iemand een idee, de bedoeling is dus dat de formules verborgen blijven maar wel dat alle andere functies van het werkblad behouden blijven

ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar deze is tijdelijk buiten gebruik door de vele bezoekers die er gebruik van maken.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Waarom krijg je een foutmelding? Wat specifieer je allemaal dat de gebruiker niet mag doen, zodanig dat het een fout oplevert in de macro?
 
wigi,

bedankt voor je reactie,

ik specificeer niets naar mijn inziens, ik selecteer alleen een aaneengesloten range van 6 kolommen en 60 rijen en laat alles sorteren van top to bottum op een van die kolommen

defoutmelding die ik krijg is "selection.Sort Key1:=Range("G6"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom"
 
- Welke Excel versie heb je?
- Zie eens bij Extra > Beveiliging. Wat laat je toe aan de gebruikers?
 
wigi

ik heb excel 2000,
wat ik toelaat: ik zet alleen een vinkje neer bij inhoud en objecten en scenario's laat ik leeg

nog bedankt voor je super snelle reactie, bye the way
 
Kan je de file bijhangen? Ik begrijp wat je wilt doen, maar dan is een workaround verzinnen misschien wat gemakkelijker.

Wigi
 
wigi,

moest ff de file aanpassen (was te groot) hier een klein gedeelte van het totale bestand, als er een oplossing is, is het dan ook mogelijk dat ik het ook op andere werkbladen in het totale bestand kan toepassen?

thanks a lot
 

Bijlagen

  • formules verbergen.zip
    99,8 KB · Weergaven: 24
Test dit bestand eens uit:

Ik heb in Excel 2003 bij de beveiliging aangeduid dat de gebruiker mag sorteren.

Probeer eens of dat het nog werkt als jij dit opent?

Wigi
 

Bijlagen

  • Sortering.zip
    99,1 KB · Weergaven: 24
Wigi,

ik heb weer dezelfde foutmelding, ik denk dus dat jouw oplossing alleen in 2003 werkt en niet in 2000, ik zie bij de programmacode ook geen veranderingen (lees: jouw toevoeging)
 
Wat je dan zult moeten doen, is wat code toevoegen dat:

- eerst het paswoord wegneemt
- de sortering doet
- het paswoord opnieuw instelt

Iets in de stijl van:

Code:
ActiveSheet.Unprotect ("paswoord")
'de regel met sortering
ActiveSheet.Protect ("paswoord")

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan