• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

Een collega op het werk heeft een excelbestand gemaakt met allerlei zeer gevoelige informatie.
Nu hij er bijna mee klaar is heeft hij mij gevraagd of ik weet hoe hij de gebruikte formules zodanig kan verbergen dat bepaalde mensen binnen ons bedrijf die met dit bestand moeten gaan werken deze onder geen enkele voorwaarde kunnen zien.
Mijn collega is de enige persoon die de formules te zien moet kunnen krijgen en ook de mogelijkheid om ze aan te passen.

Omdat ik lid ben van dit forum heeft hij mij gevraagd dit probleem aan jullie voor te leggen.
Helaas weet ik geen oplossing, vandaar.

Zeer benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt,

Eric

Ook Goeiemiddag,
Je kunt wel het anderen moeilijk maken, maar een waterdichte beveiliging voor het verbergen van de formules bestaat er NIET. :(

GiMe

Je kan gaan in de richting van een paswoord en zo, maar zoals reeds gezegd, 100% zekerheid heb je jammer genoeg nooit. Elk paswoord kan in principe gekraakt worden.

Hier een voorbeeldje dat het een gebruiker moeilijk maakt, formule in cel A12 is niet te zien, A9 en A10 kunnen door de gebruiker aangepast worden.
Tekst en uitleg in het bestand.

PS : Paswoorden zijn natuurlijk altijd te kraken :D

Bijlagen

Oei oei te snel geweest, ik had men laatste versie niet bewaard :confused:

Je moet in het bestand nog even menubalk : Extra => Beveiliging => Blad beveiliging => paswoord ingeven doen dan pas verdwijnen de formules in A12 !!!!!

Namens mijn collega alvast bedankt voor de eerste aanzet.
Zover was hij ook al gekomen.
Anvullende vraag van hem:
Is het mogelijk om het scherm met de melding dat de cel beveiligd is en alleen te lezen is niet getoond wordt evenals het geluidssignaal ? Zo weet een gebruiker namelijk dat er iets achter zit, een formule of iets dergelijks en kan hij proberen het pasword te "kraken".

Bedankt
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan