• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules vereenvoudigen/aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cow/Sylvester alvast bedankt voor de aangeboden hulp.ken maar een klein beetje van excel!!
misschien eerst een maand up to date brengen?? en dan uitbreiden naar de rest van het jaar.
het eerste probleem is opgelost nl. de zeer uitgebreide formules zijn gereduceerd.
nu is het de bedoeling dat op een of andere manier het aantal van 20 personen kan verminderen/vermeerderen naargelang het aantal personen die gewenst zijn dus lijn per lijn verbergen of toevoegen (er word regelmatig gewerkt met interims/tijdelijke werkkrachten)waardoor de ploegbezetting nogal schommelt. (de lijn voorprogrammatie W1,2,3 moet ook verborgen worden eens deze is ingevuld.
Als dit op punt staat zo ik indien mogelijk de datums + het 3ploegensysteem W1,W2,W3 +zaterdag/zondag steeds IN? voorgeprogrammeerd zien
ps:als dit werkt kan dit misschien doorgetrokken worden naar de volgende maand enz.
misschien eerst dit oplossen vooralleer verder te gaan anders word dit te ingewikkeld!!
Het liefst zou ik de maanden onder elkaar zien zodat ik er meerdere tegelijk kan overzien bij kleine ploegen.In bijlage een klein voorbeeldje.


hopelijk niet te ingewikkeld gemaakt.




mvg,Luc
 

Bijlagen

  • uren 2013.xls
    122,5 KB · Weergaven: 23
  • uren 2013-2aangepast3.xls
    121,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Sylvester SORRY daar heb ik overgekeken,mijn fout.
Dit ziet er goed uit.enkele vraagjes,staan de lijnen van de ploegen en de weken(beprijp de formules niet) in verbinding met de lijn voorprogrammatie;wanneer dit niet zo is kan de lijn ploegen dan gekoppeld worden aan de lijn voorprogrammatie zodat deze autm. ingevuld worden.de lijn voorprogrammatie zou ook moeten verborgen worden.
de volgende vraag is om een macro die zorgt dat er telkens lijn per lijn kan verborgen worden en terug zichtbaar gemaakt worden vanaf de 20 ste persoon naar boven zodat bij kleinere ploegbezetting niet alle 20 lijnen zichtbaar zijn
ps:eenmaal dit zou werken kan ik opteren om de maanden door te trekken naar beneden tot het volledige jaar.
nog wat opgemerkt:wanneer ik in het blad maand2 verander naar maand3 komen er maar 28 ingevulde dagen te voorschijn idem als ik maand4 invul (ik denk dat de kalender niet juist werkt)?
ik heb reeds enkele maanden toegevoegd (volledig jaar ging niet file te groot als bijlage).


mvg,Luc Bekijk bijlage uren 2013-20 personen uitgebreid.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat je de maanden beter naast elkaar kunt zetten, zoals cow al suggereerde. Ook zou ik een excel tabel gebruiken met het autofilter. Rijen die je wilt verbergen kun je dan op de gewone manier wegfilteren, en je kunt eenvoudiger sorteren. Ik zou geen gegevens achter en onder de tabel zetten, en die vóór de dagen in de tabel resp boven de tabel zetten.
Bijgevoegd een (gestript) voorbeeld. Navigeren door de maanden (hier maar twee) doe je met de knoppen in de custom tab in de ribbon.
 

Bijlagen

  • Plansysteemv2.xlsm
    99 KB · Weergaven: 28
dit ziet er allemaal heel leuk uit (ken niets van die tabellen,laaggeschoold)maar mijn bedoeling is om minimum 3 maand tegelijk op het scherm te zien daar voor het verlof edg: van de allochtonen (die wat meer dagen kunnen opnemen wegens familie in het buitenland)toch een globaal overzicht te kunnen hebben om gemakkelijk aan te passen.Ik weet dat dit geen gemakkelijke opgave is SORRY!!
ps:als er nu moet veranderd worden van maand zie ik de vorige niet en heb ik geen overzicht.
In ieder geval bedankt voor de aangebrachte versie (kan dit gebruiken voor een andere toepassing).


mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Ga vraag afsluiten,geraken er niet volledig uit.
kom nog terug met nieuwe vraag.
Bedankt aan iedereen die mee geholpen heeft om tot dit resultaat te komen (zijn een heel stuk opgeschoten).


mvg,Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan