• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules voor doorbereken verlof/ATV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

clv

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2016
Berichten
13
Goedemiddag mede forumleden...
Helaas kan ik geen exacte benaming geven voor wat ik zoek, maar het komt op het volgende neer:

Onlangs heb ik een van de standaard formats van Excel gedownload en aangepast naar de wensen van ons bedrijf. Echter ontbreken er nog een aantal functies die ik, gezien de complexiteit van de formules, er niet in krijg.

1) Het restant aan verlofdagen (regel 35, grijze cel, tab "Kalenderweergave") moet de volgende gegevens gaan bevatten:

- Het totaal aantal vakantiedagen waar men nog recht op heeft + het totaal aantal ATV dagen waar men nog recht op heeft
- Het totaal aantal vakantiedagen bedraagt 25 voor 1FTE (fulltime), mensen die 24u per week werken (0,6FTE) hebben maar recht op 0,6x25 vakantiedagen.
- Het totaal aantal ATV dagen wordt opgebouwd met behulp van gewerkte dagen én is afhankelijk van het aantal FTE. Een 1FTE heeft recht op 13 ATV dagen. Maar is hij/zij ziek, dan wordt er geen ATV opgebouwd op die dag. Dat kost per ziektedag 0,05 ATV dag. Daarnaast moet ook voor parttimers weer een factor over het totaal aantal ATV dagen berekend worden. 0,6FTE is dus 0,6x13 minus de 0,05 dagen per ziektedag.

2) Ergens in het bestand wil ik naast de medewerkers het aantal FTE kunnen benoemen, zodat dit gebruikt kan worden in bovenstaande berekeningen.

3) Elke medewerker heeft recht om maximaal 5 dagen die hij/zij overheeft van het jaar daarvoor mee te nemen naar het nieuwe jaar.

Wie o wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 160104(CV) Verlofregistratie 2016 v1.1.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan