• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules voor rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom heb je als basis niet het bestand uit #11 gebruikt? Als je niets doet met de aangedragen suggesties dan haken de meeste helpers af. Als je tijd wil zien als een gewoon getal dan zal je moeten vermenigvuldigen met 24 en de celeigenschappen op getal zetten. Of je in de formulebalk ook de seconden ziet lijkt mij niet relevant. (Misschien kan je het ergens in de opties van Excel of in de standaardinstellingen van Windows aanpassen)
 
Hoi VenA,

Ik wil ook met dat bestand werken maar ik wil dit zelf kunnen na produceren in mijn laatste document maar dat lukt me niet omdat ik de formule niet begrijp. Op google word ik er ook niet echt wijzer van.
Zie deze laatste versie, iets in de formule wilt is niet goed.

Edit: ik heb nu zo iets:
Code:
=ALS(ISGETAL(E16);ISGETAL(VERT.ZOEKEN(B16;VERSCHUIVING(Overzicht!E9;;JAAR(B16)-2018;10);1;0))*E16*feestdag;0)
 
Laatst bewerkt:
Je kan veel beter jouw data invoeren in 1 aaneengesloten tabel. Nu heb je overal verschillende formules staan die je per jaar 52 keer moet kopiëren naar de juiste cellen.

De formule voor H4 en verder naar beneden moet zijn (alleen wanneer er datums in kolom B staan)
Code:
=IF(ISNUMBER(C4);ISNUMBER(VLOOKUP(B4;OFFSET(Overzicht!$E$9;;YEAR(B4)-2018;10);1;0))*E4;0)

In het bestand heb ik het alleen t/m rij 30 gedaan. In kolom K staan de feestdagen. Kan je mooi oefenen met verschuiving, vergelijken en index.:)
 

Bijlagen

  • Rooster (1).xlsx
    65 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan