• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules worden niet weggeschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik bots tegen een foutje in mijn progs.
In bijlage zitten twee progjes om scores weg te schrijven.
Dit gebeurt bij beide met een frm en wordt de inhoud en formules weggeschreven naar de sheet "speeldagen"
Als er een team niet speelt wordt in het frm niets ingevuld, maar moeten wel de formules die achter de knop "opslaan" staan weggeschreven worden.
In het progje "Apero" verloopt alles correct.
In het progje "JPT" worden deze formules niet weggeschreven.
Om het frm te openen de knop "scores" gebruiken.
Je moet gewoon eerst op het frm, bij "speeldag" ==>1 selecteren ==>"opslaan"==>"sluiten"
Vervolgens wordt de sheet "speeldagen" geselecteerd.
Iemand die kan zien waar eventueel een fout zit in de codes?

Grtjs.
Armand

Bijlagen

Hallo tkint,

Ik kan enkel de code voor het initialiseren van het frm debuggen.

Grtjs.
Armand

tkint,

In de file JPT, heb ik bij Speeldag 6 ingevuld, bij ID 42 ingevuld en Game 1 6 ingevuld.
Als ik dan op wegschrijven klikt en de code volg met F8 dan gaat hij dit op regel 333 invoeren.
Dus x in de code word 333
Denk dat daar het foutje zit

Hallo tkint,

Dat hij dat wegschrijft op regel 333 is normaal.
In het originele programma staat speeldag 6 vanaf regel 333.
Ik heb de speeldagen 2 t/m 33 moeten verwijderen uit de sheet speeldagen omdat ik anders teveel MB had om de file te kunnen uploaden.
Je zou het enkel mogen proberen met speeldag 1.
Kan je misschien eens stap voor stap uitleggen wat ik juist moet doen om bij het wegschrijven de code te kunnen volgen met F8, want dat lukt me niet.(ik zal waarschijnlijk ergens iets verkeerd doen)

Grtjs.
Armand

Klik in de code, links op de regel waar de x staat.
Als het goed is, is dit het breekpunt. (De macro stopt daar als je hem start.)
Klik in het boven in het menu op het pijltje (is macro starten), vul dan een paar gegevens in en klik op wegschrijven.
Als het goed is zal de macro stoppen bij de x.
Ga nu verder met door op F8 te drukken, zo kun je de hele macro doorlopen.
Suc6

Hallo tkint en EA,
Allereerst bedankt voor jullie hulp.
Het is opgelost.
Heb dus eerst met F8 de code kunnen doorlopen, waarvoor mijn dank aan EA.
Echter de codes van zowel Apero en JPT deden hetzelfde, dus daar zat nergens een foutje in dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Dan heb ik toch maar gedaan wat ik al een paar dagen aan dacht, maar wat ik moeilijk kon aannemen, omdat de txt's niets te maken had met de cellen waar de formules moesten komen.

Code:
.Cells(x + 2, 1).Resize(, 17) = Array((iD1.Value), "=IF(RC[-1]="""","""",RC[-1])", "=IF(RC[-1]="""","""",RC[-1])", [COLOR="#FF0000"]CLng[/COLOR](TextBox1.Value), [COLOR="#FF0000"]CLng[/COLOR](TextBox2.Value), [COLOR="#FF0000"]CLng[/COLOR](TextBox3.Value), "=SUM(RC[-3]:RC[-1])", "=IF(RC[-7]="""","""",RC[19])", , (iD5.Value), "=IF(RC[-1]="""","""",RC[-1])", "=IF(RC[-1]="""","""",RC[-1])", [COLOR="#FF0000"]CLng[/COLOR](TextBox13.Value), [COLOR="#FF0000"]CLng[/COLOR](TextBox14.Value), [COLOR="#FF0000"]CLng[/COLOR](TextBox15.Value), "=SUM(RC[-3]:RC[-1])", "=IF(RC[-7]="""","""",RC[27])")
Ik heb dus de Conversiefunctie "CLng" verwijderd uit al mijn regels in de code (hierboven is daar maar 1 regel van) en hiermee is het probleem opgelost.
Ik heb nu wel geleerd hoe je de code achter een frm kunt debuggen.
Dat is dan toch weeral meegenomen.

Grtjs.
Armand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan