• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule's

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel freak

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Ik heb in een excel sheet een formule probleem.
Als ik in cel AB3 een formule maak voor het zoeken van gelijke waardes in de cellen AM3-AU3 dan krijg ik steeds een foutmelding
Wie kan mij helpen de fout te zoeken

Bijlagen

In AB3:

=ALS(AANTAL.ALS($AL$3:$AU$3;AL3)=1;"goed";"niet goed")

Soms zit je zo op een fout te staren en dan kom je er maar niet uit

Klopt, maar je mag nog lang op die van jou staren, een AANTAL.ALS formule is hier gewoon beter :p:thumb:

Neen, jij hebt je formule gezet in een cel die opgemaakt is als Tekst. Dan berekenen formules daarin niets en krijg je enkel de formule in de cel.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar je mag nog lang op die van jou staren, een AANTAL.ALS formule is hier gewoon beter :p:thumb:

Neen, jij hebt je formule gezet in een cel die opgemaakt is als Tekst. Dan berekenen formules daarin niets en krijg je enkel de formule in de cel.

Toch zit er nog een fout in de formule, want de onderste rij heeft allemaal verschillende namen en toch geeft hij dat niet aan in de formule.
Wil je er nog een keer naar kijken?

Bijlagen

Haal een aantal dollar tekens weg:

=ALS(AANTAL.ALS($AL3:$AU3;AL3)=1;"goed";"niet goed")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan