• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

davygky542

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2016
Bekijk bijlage blanco.xls

In tabblad WP zou ik in kolom O een formule willen die:

1. nakijkt of de kostenplaats die in H3 staat gelijk is aan die van V9,
2. indien zo zou er ipv nu een kruisje in kolom O moeten gekeken worden welk getal er in kolom F staat
3. Als deze leeg is moet er 12 komen in kolom O
4. Indien deze niet leeg is moet er gekeken worden of er een afwezigheidscode staat in kolom G
5. Indien hier iets staat moet er in kolom O een getal verschijnen dat het resultaat is van 12 - dat getal in kolom G

Is er een formule die dit aankan?? Het moet er eigenlijk op neerkomen dat er automatisch een telling van de uren gebeurd in kolom O, P en Q voor de verschillende kostenplaatsen. In tabblad WP spreken we over telkens 12u per shift.

alvast bedankt

Een code is toch geen getal? Of waar kunnen we dit getal vinden die voor de code staat?

dus ik zou al zeker een Vlookup en bijhorende kolommen moeten hebben voor alle mogelijke afwezigheidscodes dan?

In ieder geval een lijst met de codes en de daarbij horende uren.

dus als er als afwezigheidscode 5/AH01 staat zou ik in een Vlookup lijst moeten plaatsen dat 5/AH01 gelijk is aan 5 en hoe formuleer ik dan de formules dat deze 5 dan van 12 moet afgetrokken worden? die 12 gewoon ook in een hidden cel plaatsen waarnaar ik verwijs dan in de formule?

davygky542 ,
het is hier al zo vaak gezegd (dat kan je onmogelijk ontgaan zijn):
plaats een voorbeeldbestand, dat zegt zo veel meer dan woorden.

Gewoon
12-Vlookup(5/AH01;lijst met codes;kolom met de uren)

alvast bedankt voor de hulp, kan pas vrijdag uitproberen op file, ben momenteel in training

Heb andere oplossing gevonden waardoor i bovenstaande problematiek heb kunnen omzeilen.

mvg

davy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan