• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Hallo

Ik heb hier al hulp gehad waar ik zeer dankbaar voor ben.

Nu loop ik als leek weer tegen een probleem met de formules aan
In het bestand zou ik graag in kolom N2 de datum van Kolom M2 erbij willen hebben staan.

Volgende geld voor kolom R2 daar zou dan de gegevens van kolom J2 P2 en Q2 en ook graag voor de opvolgende kolommen aub zodat ik kolom BV N2 de tekst kan kopiëren en daar een QR code van kan maken voor op de kweekbak te plakken

Wederom iedereen alvast hartelijk bedankt voor de hulp

Bijlagen

Code:
...............&CHAR(10)&TEXT(M2;"dd-mm-jjjj")

Probeer het hier eens mee

Hoi Popipipo

=ALS(J2>0;J2&TEKEN(10);"")&ALS(L2=0;"";ALS(K2>0;L1&TEKEN(10);"")&L2)&CHAR(10)&TEXT(M2;"dd-mm-jjjj")

Dan krijg je fout melding Waarde

Gr Theunie

Hoi

=ALS(J2>0;J2&TEKEN(10);"")&ALS(L2=0;"";ALS(K2>0;L1&TEKEN(10);"")&L2)&CHAR(10)&TEXT(M2;"dd-mm-jjjj")

Fout melding #naam?

Gr

Je gebruikt dus een NL-versie van Excel, dus je moet even vertalen...

CHAR = TEKEN
TEXT = TEKST

HOI HOI

het werkt

alleen zit ik met Kolom R2 "Kweekbak 01. Aantal Pinky's 7 15-12-2022 Aantal Fuzzy's 6. 22-12-2022". De pinkt's aantal hoeven er niet bij en hij pakt de verkeerde datum van kolom M2 en niet Q2Bekijk bijlage 368172

Gr Theunie

Je bijlage kan ik niet openen dus :
Haal de verwijzing naar Pinkt er uit en pas de verwijzing naar de datum aan.

Hallo allemaal

weer bedankt ga verder maar zal morgen denk ik nog een vraag hebben maar dan moet ik eerst alle aanpassingen gedaan hebben

fijne avond allemaal

GR Theunie

Hoi allemaal

nu heb ik netjes alle formules er in staan nu is mijn vraag of het mogelijk is, ik twijfel zelf erover of het kan maar goed.

De vraag is het mogelijk dat als ik in kolom L2 niks verander automatisch na 7 dagen het aantal van kolom L2 in kolom P2 komt te staan en dat getal na een week automatisch weer naar kolom T2 gaat enz
nu moet ik het steeds handmatig aanpassen, en ben bang het als je het eens vergeet mis gaat. En als er steeds meer kweekbakken erbij komen je het overzicht kwijt raakt.

Ook is het mogelijk om bij voorbeeld kolom N2 of R2 te selecteren en er een QR code van te maken zodat ik die hoef uit te printen en op de kweekbak hoef te plakken.

Weer iedereen bedankt ben blij met jullie hulp top

Gr Theunie

Bijlagen

Hoi ik heb paniek

waarom Staan in Kolom P/T/X/AB. niet de aantalen bijvoorbeeld Rijen 2 en 3 zijn goed 4 /6/7 weer niet enz
toch staat er de formule in

Gr Theunie

Bijlagen

Code:
=IF(TODAY()<Q4;"";L4-O4&" stuks")
=als(vandaag()<Q4;"";L4-O4&" stuks")
Begrijp je deze formule dan begrijp je ook je paniek

Ergens zit een fout is omdat hij het bij sommige cellen goed doet een andere zie je niks staan lijkt wel verborgen of iets

Je begrijpt kennelijk de formule niet want deze staat gewoon in cel P4

Dat geloof ik graag
Maar snap niet dat hij op veel plaatsen de juiste aantallen neerzet een andere kolommen cellen zijn leeg terwijl er wel 15 muizen in zitten

Code:
=als(vandaag()<Q4;""....
Deze eenvoudige formule zegt als de datum van vandaag kleiner is als de datum in kolom Q dan moet de cel leeg blijven.

Als je deze formule al niet begrijp dan zou ik eerst eens meer gaan verdiepen in excel voordat je aan zo'n bestand begint.
https://www.gratiscursus.be/cursus/microsoft-excel/#lessen

Hoi bij allemaal staat de zelfde formule en dan doet hij het wel en dan niet

Gr Theunie

Dit is mijn laatste reactie op deze vraag want TS begrijpt er helemaal niets van.
Sorry.

Het ligt NIET aan de formule maar aan de DATUM in kolom Q

Theunie,

ik heb je bestand gedownload en zie in Q4 staan 14-1-2023
het is vandaag 10-1-2023

de formule zegt in woorden: als het nog niet 14 januari is, toon dan niks, als het na 14 januari is toon dan het aantal.

in Q3 staat 9-1-2023 en aangezien het dat al geweest is wordt het aantal wel getoond

Hoi Dankje wel

Hoe krijg ik nu in kolom N2 achter aantal 7 ook stuks te staan zoals in R2

Gr Theunie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan