Formulier 1 openen als waarde in een tekstveld 1 is

Status
Niet open voor verdere reacties.

omewillem

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Goedemiddag,
ik loop tegen het volgende aan:

ik heb een knop op mijn hoofdformulier die een formulier (frm_SOF_Bunker) opent, er is ook een tekstveld (tekstveld SOF_Soort) met waarde 1 tm 5 die automatisch gevuld wordt.
ook heb nog 4 anders formulieren (frm_SOF_bunker_2tm5)
is het volgende mogelijk:
als tekstveld [SOF_Soort] = waarde 1 dan open [frm_SOF_Bunker]
als tekstveld [SOF_Soort] = waarde 2 dan open [frm_SOF_Bunker_2]
als tekstveld [SOF_Soort] = waarde 3 dan open [frm_SOF_Bunker_3]
... enz
open form.PNG
nu opent het formulier met een macro, hier wordt het actieve record geladen.
is dit te combineren in VBA,?

alvast bedankt,

Wim

Voor macro's moet je niet bij mij zijn, maar VBA is uiteraard geen probleem. Maar ik snap je methodiek niet, en dan is een oplossing lastig. Je hebt het over een tekstveld ([SOF-Soort] dat automatisch gevuld wordt. Dat snap ik niet.

Goedemorgen,
ik zal het eens laten zien wat ik allemaal heb zitten knoeien:d
werkvolgorde:
bij het aanmaken van een nieuw record: via een add vessel form
1: create new record ( tbl_Calls), volgende velden verplicht: naam schip, status en callnr.(dit is een autonummer) en als laatste SOF Soort, deze wordt dmv een dropdownbox gekozen(deze wordt in tbl_SOF geplaatst), dit record heeft een 1 op 1 relatie met tbl_Calls.
2: SOF moet ingevuld worden, ik heb per SOF (2 stuks) een formulier aangemaakt (via Query_Test_SOF)

hier het stappenplan:
1 New Call (button)
2 Roden vakken invullen (verplicht)
3 Refresh (button)
4 selecteer rij inder in het formulier
5 klik op sof (button) en hier komt het probleem, :d hier wil ik dus het gekozen sof soort dmv het juiste form laten zien

als ik nu op het main form op een vessel klik, wil ik dat hij het frm_SOF open (SOF knop) met de waarde(naam) van het in stap 1 opgeslagen SOF soort.

in de bijlagen het doc, openen met de shift toets, of gebruik gebruikersnaam: Wim ww: Welkom01
ook u (OctaFish) mag trots zijn, door uw tips en hulp ben ik inmiddels zover gekomen:thumb:
Bekijk bijlage 291955
gr

wim

Laatst bewerkt:
De bijlage doet het niet, dus ik kan er nu even niks mee. Ik snap je stappenplan ook niet helemaal; volgens mij kan stap 3 weg want die zorgt er alleen maar voor dat je van je actieve record afraakt. Lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat je wel op een doorlopend formulier invult, wat ik zelf eigenlijk nooit doe; invoer is bij mij altijd een enkelvoudig formulier. Ik zie de meerwaarde van een doorlopend formulier ook niet zo. Tenzij het een subformulier is met een paar deelrecords, maar ook dan is een Refresh button zinloos. En wat doet die een-op-een relatie met tbl_SOF? Moet dat niet een één-op-veel relatie zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan