• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier aan samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsegers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
hallo

het basisformulier is wel een voorbeeld, maar daarin kan ik de velden niet plaatsen zoals ik het wil
daarom ben ik zelf een formulier aan samenstellen, maar ik krijg geen koppelingen met het werkblad ( al een twee tal weken maar het wil niet lukken )
userform is reeds gemaakt

ik denk dat iets met VBA te maken heeft, dat is voor mij te moeilijk (ik zie voorlopig de logica nog niet hoe werkt/of moet werken)

mijn verzoek is, kan er iemand mij op weg helpen om dit mogelijk te maken

groetjes

Bijlagen

Ik heb nu wel even tijd om het met jouw samen te doen maar dan stapje voor stapje zodat je het zelf leert om te maken.
Dus wat zou je willen dat er als eerste gebeurt.

Niels

Jammer dat de TS vaak nog is ingelogd als je antwoord geeft en niet in de gaten heeft dat als je op F5 drukt de site vernieuwd wordt.
Om je in ieder geval een begin te geven.

Ik zou persoonlijk op tabblad duw kop alles vanaf regel 17 verwijderen.
De acties die je er onder hebt staan zou ik op een apart tabblad zetten en de lege regels vanaf 17 zou ik weglaten, dit kun je altijd aanvullen als een een nieuw item bijkomt bv mbv een userform.

dan kun je de comboboxen invullen bij het starten van de userform met de volgende code.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Lrow = Sheets("duw kop").Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
cbbnaamduw.List = Sheets("duw kop").Range("B2:B" & Lrow).Value
cbbfdduw.List = Sheets("duw kop").Range("D2:D" & Lrow).Value
End Sub

Niels

hallo Niels

een woordje uitleg van de bedoeling

blad basis is mijn werkblad
via userform (menu) wil ik een overzicht, wijzigingen aanbrengen en eventueel een nieuwe regel aanbrengen
hoofddoel is om in laatste veld AKTIEF indien ja dat de gegevens in basis blad komt en bij nee terug wordt verwijderd

de geven worden gelezen uit blad duw kop en eventueel na aanpassing weer weg geschreven in hetzelfde blad

ik hoop dat iets wijzer wordt van mijn bedoeling

gr. Harry

Is het invullen van de comboboxen gelukt?

Niels

Voor het zoeken van de info bij wijziging van combobox cbbnaamduw.

Code:
Private Sub cbbnaamduw_AfterUpdate()
Lrow = Sheets("duw kop").Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
With Sheets("duw kop").Range("B2:B" & Lrow)
Set c = .Find(cbbnaamduw.Value)
If c Is Nothing Then Exit Sub
cbbfdduw.Value = c.Offset(0, 2).Value
TextBox6.Value = c.Offset(0, 5).Value
End With
End Sub

De rest van je text- & comboboxen voeg je toe.
Voor de offset geef je het aantal kolommen tov kolom B (waar de waarde van cbbnaamduw instaat) op.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan