formulier aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brigje

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
verplichte velden in formulier maken

Ik heb een website gemaakt voor een tennisvereniging: www.ltcdepaasberg.nl. Nu willen we via een online inschrijfformulier een abonnementenservice op nieuwsbrieven aanbieden. Dit doen we met het programma Mailtodate van DataBecker die het formulier genereert en het gegevensbeheer regelt. Lukt allemaal prima alleen kan ik in het formulier niet zelf aangeven welke velden verplicht zijn. Automatisch is alleen het in te voeren emailadres verplicht, maar ik wil dat alle velden (voornaam, achternaam en gebdatum) verplicht zijn. Aangezien het weggeschreven wordt in Javascript waar ik niets vanaf weet kan ik het zelf niet aanpassen.
Wie helpt mij?

bvd,

groeten,

Brigitte

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Lang geleden dat ik iets met forms deed, maar kan me herinneren dat je aan kunt geven of een veld verplicht is of niet, met "required=yes". Heb even gegoogled maar het ligt blijkbaar toch anders. Misschien kom je hiermee verder.

Post die javascript code eens hier als je wilt...

(Inhoud van het .js bestandje hier neerzetten tussen de
Code:
[ /code] tags!)

Beste Jossos en PCfixer,

De link heb ik bezocht, zal ongetwijfeld de benodigde info staan, maar voor dat ik daar uit kom ben ik wel een poos verder... Ik hoop nog op een makkelijker manier eruit te komen.
Hier is de gevraagde code (zie ook bijlage) en formulier html.; ik zie geen <code>tags. Excuses voor de niet relevante "ruis" wat betreft de opmaak.

<script language="JavaScript">
function check()
{
var pattern=/^[\w-\.]+@[\w-\.]+\.[a-zA-Z]{2,6}$/;
if ((pattern.test(document.sendform.email.value))==false)
{
document.sendform.email.focus();
document.sendform.email.select();
alert ("Voer een geldig e-mailadres in.");
return false;
}
else
{
document.sendform.method="post";
document.sendform.action="http://www.web-2-date.com/nl/formgateway/";

document.sendform.submit;
return true;
}
}
</script>
<form name="sendform" onsubmit="return check()" enctype="application/x-www-form-urlencoded">
<input type="hidden" name="fgwemail" value="web.master@12move.nl">
<input type="hidden" name="fgwreturnurl" value="http://www.ltcdepaasberg.nl/emailengine/ontvangst">
<input type="hidden" name="fgwsubject" value="formsubscribe">
<table cellspacing="2" cellpadding="4" border="0">
<tr><td colspan="2" bgcolor="#FFAD3E"><font face="Arial" size="2" color="#395471"><strong>Persoonlijke gegevens:</strong></td>
<tr><td width="200" bgcolor="#FFAD3E"><font face="Arial" size="2" color="#395471">E-mailadres</font></td><td bgcolor="#FFAD3E"><input type="text" name="email" size="30"></td></tr>
<tr><td width="200" bgcolor="#FFAD3E"><font face="Arial" size="2" color="#395471">Voornaam</font></td><td bgcolor="#FFAD3E"><input type="text" name="vnaam" size="30"></td></tr>
<tr><td width="200" bgcolor="#FFAD3E"><font face="Arial" size="2" color="#395471">Achternaam</font></td><td bgcolor="#FFAD3E"><input type="text" name="anaam" size="30"></td></tr>
<tr><td width="200" bgcolor="#FFAD3E"><font face="Arial" size="2" color="#395471">geboortedatum</font></td><td bgcolor="#FFAD3E"><input type="text" name="gebdat" size="30"></td></tr>
<tr><td colspan="2" bgcolor="#FFAD3E"><font face="Arial" size="2" color="#395471"><strong>Op welke nieuwsbrief wilt u zich abonneren?</strong></td>
<tr><td bgcolor="#FFAD3E">&nbsp;</td><td bgcolor="#FFAD3E"><input type="checkbox" name="junioren" value="1"><font face="Arial" size="2" color="#395471">junioren nieuwsbrief</font></td></tr>
<tr><td bgcolor="#FFAD3E">&nbsp;</td><td bgcolor="#FFAD3E"><input type="checkbox" name="senioren" value="1"><font face="Arial" size="2" color="#395471">senioren nieuwsbrief</font></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="right" bgcolor="#FFAD3E"><input type="submit" value="Verzenden"></td></tr>
</table>
</form>

Groeten,

Brigje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan