• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier adresbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

is het mogelijk om van een adreslijst (500 mensen) een standaardformulier aan te maken met de gegevens die in excel te vinden zijn uit de verschillende kolommen?

ik werk nu vaak in een apart tabblad met vert.zoeken, maar een macro zou hier ook handig zijn... Via een aparte knop zou ik dan naar de volgende of de vorige willen gaan, in de mogelijkheid zijn om te zoeken naar iemand, en printen...

ik hoor het graag van jullie!

spiesse

je kunt de op te zoeken personen in een validatielijst op een apart tabblad vermelden.

daarna kun je, zoals je gewend bent met (vert.)zoeken de gegevens uit de andere tabbladen ophalen.

hey oeldere,

thx voor je reply! Momenteel werk ik idd zo, ik typ een naam in en de rest wordt aangevuld met vert.zoeken. ik dacht er even aan om een macro te zoeken met knopjes ed :)

spiesse

waarschijnlijk zal het met een macro ook wel werken, maar waarom denk je dat dat eenvoudiger is?

vert.zoeken is idd een heel makkelijke manier, maar ben van plan om me toch wat bij te scholen (mede via dit forum) in de wereld van VBA :) heb hier al een paar mooie staaltjes van VBA-kunst gezien :)
af en toe lukt het me ook al om een vba-project op poten te stellen, maar ik weet nog maar een tipje van de macroberg!

ik hoor het graag van de forumisten :)

Als jij ons een standaardformulier presenteert kunnen wij zien hoe je verder te helpen.

hey allen,
even in het verlof reageren :) vanaf 9 augustus zit ik weer achter mijn pc op het werk, en zal ik terug in de mogelijkheid zijn om over de nodige gegevens te beschikken. jullie mogen van me een fictieve adreslijst verwachten en kijk dan uit naar jullie voorstellen :)

groeten,
spiesse

Je meldt niet welke versie je gebruikt, dus ga ik maar uit van 2010. Daarin is het gegevensformulier verborgen:
Wat is er gebeurd met het gegevensformulier?
De knop Formulier is niet opgenomen op het lint, maar u kunt deze in Excel 2010 nog steeds gebruiken door de knop Formulier toe te voegen aan de werkbalk Snelle toegang.

De knop Formulier toevoegen aan de werkbalk Snelle toegang of aan het lint
1.Klik op de pijl naast de werkbalk Snelle toegang en klik vervolgens op Meer opdrachten.
2.Klik in het vak Kies opdrachten uit op Alle opdrachten.
3.Selecteer in de keuzelijst de knop Formulier en klik op Toevoegen.

Bijlagen

• Microsoft Excel - Map1 30-7-2011 153804.jpg
    Microsoft Excel - Map1 30-7-2011 153804.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
hier zijn we terug :)

het verlof is achter de rug, en met frisse moed vliegen we er terug in...
ik heb reeds een formulier qua lay-out aangemaakt en met vert zoeken beschik ik over de nodige informatie.
momenteel kan ik even voort... moest er nog iets zijn weet ik waar ik met mijn vragen terecht kan!
alvast bedankt voor de nodige info die jullie me gaven!

gr,
spiesse

Zet je de vraag nog even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan