formulier afhankelijk van keuze van gebruiker verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Machemphyth

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hallo,

Ik heb een enquete voor mijn profielwerkstuk geschreven,
Maar nou moeten de gegevens uit deze enquete
-naar een mailadres gestuurd worden

en afhankelijk van de keuze van de bezoeker:
- naar zijn mail adres gestuurd worden (met dus een beetje layout)
- en/of naar een volgende pagina worden gestuurd

Als PHP-leek denk ik dat je je hier toch PHP voor nodig hebt, maar hebben jullie voor mij een paar tips om zo'n script te schrijven, of nog beter kunnen jullie mij hierbij helpen.

alvast bedankt voor jullie eventuele reacties,

Chris

stel je gebruikt php daar ga ik van uit:

je hebt minimaal 2 pagina's nodig.

je maakt op de eerste pagina gewoon standaard met html een formuliertje waar alle gegevens worden ingevult en worden verzonden met post.
ook zet je er de optie op om het formulier te wissen/ versturen

op de tweede pagina roep je alles op met $_post dan kunnen alle gegevens worden bekeken en tegelijker tijd verzend je met de mail() functie alle gegevens.

ik vat alleen niet waarom je een tweede pagina functie nodig zou hebben.

uitleg

ik vat alleen niet waarom je een tweede pagina functie nodig zou hebben.

Ik heb een voorbeeld versie geplaatst op:
web.mywebhut.com/Machemphyth

Afhankelijk van de keuze in de laatste vraag van de enquete, moet de gebruiker door worden gestuurd naar het standaard klachtenform te samen met de al ingevulde gegevens. Deze gegevens moeten echter ook naar ons gemaild worden, voor het verwerken van de enquete.
Het is dus een extra service voor de gebruiker, om heel simpel een melding bij de gemeente te maken.

Groeten,

Chris

ik weet niet of het mogelijk is voor jullie?
maar ik heb misschien nog wel een kleine tip.

als je eerst aan het begin van de enquete de mensen hun e-mail adres laten opgeven. die registreer je in de database en je maakt voor alle bestaande vragen een kolom. Je kan dan vervolgens zeggen antwoord1=vraag2 etc. en op het laatst roep je het mail adres van de klant en die van jullie aan en verstuur je het.
en evt. laat je de klanten op het laatst ook nog de rest van de gegevens invullen

ik weet niet of je er wat aan hebt maar het is misschien een idee om het te doen met een mysql database.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan