Formulier als pop-up laat Access vastlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymin

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hoi Allemaal,

Ik heb een formulier zodra ik die als een pop-up wil weergeven loopt access vast.

Dit werkte goed totdat ik in een query die ik in het formulier weergeef als subformulier een formule in de query had geplaatst. De formule is er uiteraard nu uit (dus lijkt het de oude situatie) toch blijft access vastlopen.

Iemand enig idee?

Je informatie is te sumier om een zinnig antwoord te kunnen geven. Kun je wat meer informatie geven, bv of je het formulier wel of niet kunt zien. Of kun je wat schermprintjes tonen. Is het form ulier Pop-Up en Modaal?

Hoi, ik heb nog een printscreen van toen het nog werkte:
screenshot2.png

Ik heb in de query die je ziet een formule gezet om twee cellen in een rij bij elkaar op te tellen, daarna liep de boel vast (bij het oproepen van het formulier) de kolom is er inmiddels uit, echter het vastlopen blijft. Werkt wel in de normale stand.
het formulier is bij het vastlopen ingesteld als pop-up en niet als modaal. (net geprobeerd, als modaal loopt de boel ook vast)

Loopt alleen Access vast of loopt je hele computer vast? Kun je hier eventueel een voorbeeldje plaatsen? Heb je het al geprobeerd op een andere computer?

Hoi,

Nee alleen access loopt vast (reageert niet meer) ik moet dan via taakbeheer access afsluiten. Ik heb geen andere pc met access 2010. Ik kan geen optie vinden om de database als 2007 op te slaan, dit kan zeker niet?

Ik kan geen optie vinden om de database als 2007 op te slaan, dit kan zeker niet?

Maakt niet uit. Ik heb thuis ook versie 2010. Betekend wel dat ik er pas vanavond naar kan kijken, mits je hem nu post natuurlijk.

Kun je het formulier wel in de Ontwerpweergave openen? Staat er nog een VBA routine te draaien als je het formulier opent? En zo ja, kun je die code dan posten?

Hoi, ja ik kan deze wel openen in ontwerpweergave.

Het waren natuurlijk allemaal testgegevens inde database, dus ik heb de database geleegd en nu nergens meer last van. Wat het nu wel was weet ik natuurlijk niet. Probleem in ieder geval nu wel opgelost.

Voor de toekomst... hoe kan ik zien of er een VBA routine draait als je formulier opent?

In de ontwerp weergave ga je naar de Formulier-eigenschappen, en dan naar het tabblad Gebeurtenissen. Bij het starten van het formulier kun je op een aantal momenten procedures laten afgaan, zoals <Bij Laden>, <Bij Aanwijzen>, <Bij activeren> etc. Een groot aantal gebeurtenissen vind plaats voordat je het formulier op het scherm ziet, en daar kan dus iets in plaatsvinden waardoor je formulier 'hangt'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan