Formulier automatisch refreshen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudh59

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2013
Ik heb een formulier open staan.
via dat formulier open ik een 2e of 3e formulier waarmee mogelijk de informatie op het 1e formulier wijzigt.
Wanneer ik het 1e formulier weer onder ogen krijg wil ik dat de informatie is gerefreshed.

Ik heb dat geprobeerd met een me.refresh en me.requery onder bij_focus en bij_active, maar niets werkt.
Als ik shift F9 doe dan werkt het wel.

Wat moet ik doen om dit automatisch uitgevoerd te krijgen?

Als een record op een formulier open staat, en je wijzigt gegevens vanuit een ander formulier, dan moet je op de juiste manier de requery uitvoeren. Op zich heb je het commando dus wel gevonden, alleen de juiste syntax nog niet. Zelf doe ik dit soort acties nooit (nooit nodig gehad), en ik heb dus geen voorbeeldje. Ik zou zeggen: doe er een bij :)

Ik denk bij iedereen, maar of TS wat aan die wetenschap heeft? Je werkt niet erg mee aan een oplossing...

Ik denk bij iedereen, maar of TS wat aan die wetenschap heeft? Je werkt niet erg mee aan een oplossing...

Apart antwoord.
De TS geeft aan dat hij het volgende heeft geprobeerd, "me.refresh en me.requery onder bij_focus en bij_active"
Dus ik zeg dat bij mij werkt, het docmd.requery commando

Dat is toch wat anders dan een me.requery ?
Met die opmerking probeer ik dus wel degelijk mee te werken aan een oplossing.

@tvhouwel: DoCmd.Requery en Me.Requery werken ongeveer hetzelfde. Alles hangt af van de plek waarop je een commando uitvoert. Een commando dat an sich goed is, in de verkeerde context, zal het dan toch niet doen. Een opdracht alleen is dus meestal niet voldoende voor een oplossing. Zeker bij meerdere geopende formulieren moet je goed weten wanneer een actie wordt uitgevoerd. En dat bedoelde ik dus eigenlijk te zeggen. TS had meer gehad aan een voorbeeldje waarmee je vanuit Formulier B Formulier A bijwerkt.

Het docmd.requery commando werkt onder bij_focus wel zoals verwacht, terwijl Me.Requery hier dus niet werkte.
Opgelost!
Bedankt voor alle bijdragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan