Formulier - besturingselementen koppelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Beste,

Ik moet in een formulier 2 besturingselementen (keuzelijsten) aan elkaar koppelen. Wanneer ik door mijn records navigeer, moet bij elke persoon, de inschrijving per sporttak getoond worden. Wie kan mij helpen a.u.b., ik heb van alles geprobeerd maar het lukt gewoonweg niet.

Ik kan mijn access oefenbestand niet doorsturen omdat het een ongeldig bestand is.

opgave sport.jpg

Alvast bedankt voor de moeite!

Databases kun je niet zonder meer uploaden naar HelpMij; die moet je eerst comprimeren en dan zippen. Dan kan het wel. Aan een plaatje hebben we niet zoveel; dus de database zou wel helpen :).

Ik mis je formulier in de db.

Formulier

Beste,

Ik had het formulier eigenlijk niet toegevoegd omdat het niet lukte. Ik stuur een formulier door met de bovenste keuzelijst (zie afbeelding). Wanneer ik mijn 2de keuzelijst wil maken wordt er gevraagd met welke tabellen ik wil relateren. Misschien maak ik daar de fout, waardoor het niet lukt.

Het is dus de bedoeling dat elke persoon zich inschrijft voor een bepaalde sport, het kan zijn dat een persoon zich meerdere keren inschrijft. Via de 2de keuzelijst moet automatisch getoond worden voor welke sporttakken de personen zich hebben ingeschreven (tbl inschrijvingen).

Hopelijk is er een eenvoudige oplossing voor.

Bekijk bijlage Sport met frm.zip

Wat probeer je precies te maken? Je hebt je formulier gebaseerd op de tabel Leden, en je keuzelijst ook. Dat is een beetje dubbelop: meestal gebruik je een keuzelijst op (bijvoorbeeld in jouw geval) de tabel [Inschrijvingen]. Daarin leg je inschrijvingen vast op basis van een Lidnr, en dat doe je dan met die keuzelijst.

Het formulier dat ik probeer te maken kan je zien op de afbeelding. Ik wil de 2 keuzelijsten aan elkaar koppelen en dat lukt gewoonweg niet!

Bv. bij de Persoon Evelien Toelen, moet automatisch op de onderste keuzelijst voetbal getoond worden, omdat die persoon zich daarvoor heeft ingeschreven. En dat is het gene wat niet lukt.

Bijlagen

• opgave sport.jpg
    opgave sport.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 35
Het is een vreemd formulier als het gaat om het invoeren van records. Ik kan me nog voorstellen dat je zoiets wilt gebruiken om dagoverzichten te bekijken, maar voor invoer is het totaal ongeschikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan