• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier blokkeert: kan geen tekst typen in cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter CRI
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CRI

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Beste mensen,

Ik heb een (vergrendeld) formulier gemaakt met een aantal schuifbalken om een waarde tussen 0 en 100 aan te geven.
Daarna moeten de invullers in een aantal ontgrendelde cellen sterke en verbeterpunten aangeven.
In Excel 2010 werkte dit prima, maar in 2016 kan ik na de laatste schuifbalk te hebben gescoord, niet meer typen in mijn (in principe) vrije velden, wat voorheen wel kon.
Ik kan ze wel selecteren met de muis (met de TAB lukt niet meer, vroeger wel) maar ook als ik de eerste cel heb geselecteerd, kan ik hierin niet typen.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is en hoe dit is op te lossen?

Dank, groet, Cees

Wat denk je zelf? Zonder bestand heb je madam soleil nodig denk ik zo.

Vergendeld en wijzigen gaan niet goed samen.

xl2010 versus xl2016 speelt waarschijnlijk geen rol.

Persoonlijk houd ik helemaal niet van invulformulieren met controls erop (zoals schuifbalken en keuzeljsten en aanvinkvakjes). Dit omdat ze je verplichten de muis te gebruiken (kan namelijk niet op een andere manier), maar vooral omdat ze steeds vaker problemen geven in Excel. Gegevensvalidatie heeft daarom mijn voorkeur, ook al is dat niet altijd ideaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan